søndag 19. september 2010

Nettauksjoner, loppis og sånt...


Er det ikke rart, så snart lommeboken nærmer seg tom så blir jeg råsugen på og kjøpe ting. Ikke vanlige ting, men små kupp. Jeg føler jeg må gjøre supersmarte kjøp så jeg får mest mulig ut av pengene. At pengene likevel blir borte ser det ut som om jeg glemmer. Foreløbig er det heldigvis bare tanker, ikke så mye penger brukt, og gjør jeg et kupp så kan jeg jo kanskje selge det for mer enn hva jeg selv kjøpte det for? Nettauksjoner er morsomt!


Denne boksen kjempet jeg akkurat om på www.qxl.no. Jeg tapte uten å egentlig skjønne hvorfor, jeg er tydeligvis ikke så dreven på dette her. Vel, jeg lærer nok. Neste gang lar jeg ikke en sånn ting unnslippe!
Boksene fra danske Erik Kold er nemlig en av mine siste forelskelser.

Jeg gråter ikke tapt boks til tross, jeg har nemlig vært på loppemarked i dag. Først var vi innom loppemarkedet på Bjølsen. For første gang i mitt liv stod jeg helt fremst i køen da båndet ble klippet, løp inn, svinset rundt og gikk ganske raskt skuffet ut for og kjøpe en kopp kaffe. En liten siste runde inn for og hente en venninne og WOW! Endelig så jeg det jeg skulle ha, et innrammet broderi, en supersøt liten kar som skulle bli med meg hjem.



Så gjelder det å holde maska, ikke la de som selger forstå at det kribler i magen og bruser i blodet. Denne skal jeg ha! 10 kr senere danset jeg lykkelig ut, juhhuuu!



Så var vi klar for neste loppemarked. Forventningene var ikke så store siden vi var i treigeste laget og på dag 2. Forventningen til de som dreiv det derimot var som vanlig, en superkoselig gjeng. Egentlig får man bare lyst å gi de pengene fordi de jobber for en så bra sak. En søt kjole, litt brus, kaffe og noen sveler senere var vi på vei videre.

Nettauksjonene fortsetter selvfølgelig døgnet rundt, jeg venter på at tiden skal gå ut på en jeg følger ganske snart. Mon tro om det blir flere søndagsskatter?

6 kommentarer:

  1. En utrolig søt kjole i alle fall. Kanskje dukker det opp noe i posten også....

    SvarSlett
  2. Hva skulle det bety anonym? ( som jeg gjetter er mamma:))

    SvarSlett
  3. Likte den kjolen kjempegodt jeg :)

    Og kjenner til det der med kjøpelysten når pengboka skriker NEEEEEEEIIIII!! ;)

    SvarSlett
  4. Nettauksjoner er utrooolig skummelt! Var hekta på eBay en periode :p

    SvarSlett
  5. Jeg handler mye på nettet, men har holdt meg unna hettauksjon, for er redd jeg blir hektet.
    Fin fangst da :)

    SvarSlett
  6. Hei SØTA :)

    Sv: hahah,ja.. Det var et veldig spesielt tilfelle*ler*
    Var bare tilfeldig at du ikke endte opp med 2 like skal jeg si deg*knis*
    Tilfeldighvis spurte din venninde om: "regner ikke med at Siv Iren har kjøpt den?"
    Og da jeg kikket i papirene mine, var den adressert til deg*ler*
    hihi.

    Håper den får et godt liv hos deg:)

    Ha en super helg.

    Og tuuusen takk for snille ord på bloggen min.
    Ble kjempe glad.

    KLEM

    SvarSlett