onsdag 1. september 2010

Høsten er her

Tipper denne bloggoverskriften går igjen over hele bloggverden i dag. 

I dag er hverdagen på plass igjen, barna er i barnehagen, Magnus er på jobb, og jeg har min første ordentlige dag som arbeidsledig. Arbeidsledig er vel relativt, jeg har mer enn nok å ta tak i, men uten lønnet arbeid kan vi vel kalle det. Dagen skal brukes til å lage en "to-do" liste først og fremst, så skal jeg få unna litt husarbeid som bare må gjøres her hjemme. Oppvaskmaskinen surrer og går, og på badet vasker vaskemaskinen lammeskinnene til jentene. Jeg har pakket frem ulltøyet, sjekket beholdningen og kan konstantere at en ullgal mamma ikke er så verst. Nora har nemlig 3 ullkjoler, 1 pysjamas, 2 bodyer, 6 gensere, 7 ulltights og 1 hel ulldress + masse strikket tøy. Det burde vel holde ut sesongen? Mali hadde litt mindre, men 8 bodyer, 1 ullkjole og 1 hel dress burde holde en stund, bare 1 tights er litt lite, men jeg skal bestiller noen ullstrømpebukser. Greit at det henger litt sammen når de er så små. Hun er også godt utstyrt med strikket tøy ellers.

Noen av bodyene er i babyrosa og har fått flekker. Kvaliteten på ullen er super, så jeg ser ingen grunn til å kaste det. Derfor planlegger jeg ullfarging om ikke så lenge. Jeg har lest at man kan farge med konditorfarge , men må innrømme at jeg ikke har helt troen.  Jeg satser heller på Herdins tekstilfarge , så får vi se hvilken farge vi skal velge. Jeg har vel en viss anelse;) 


Jeg får fortsette med dagens oppgaver. Neste punkt på planen er frukt og en tur innom "stilling ledig" på Nav sine sider. (Ble ikke helt sånn, ble heller bretting, opphenging, sortering og igangsetting av ny vask.) NÅ frukt og jobb.

1 kommentar:

  1. Regner med det er den svarte du har siktet deg inn på :P

    SvarSlett