torsdag 2. september 2010

Fra favorittbakeren min, til favorittmannen min.


For et par dager siden fikk Magnus en overraskelsespakke av meg. Som noen av dere allerde vet elsker han å bake brød, og ikke av den simple sorten heller. Han styrer på kjøkkenet her, time etter time. Funderer på surdeiger, gjærbruk, kornsorter og annet. Dette er selvfølgelig en kjempefordel for meg for jeg får rykende ferskt brød som jeg kan kose meg med. 

Schakenda på bildet over driver bakeriet i lom , min favorittbaker. Han lager de mest fantastiske brød du kan tenke deg, mine favoritter er olivenbrødet og frukt/ nøttebrød. Boken hans inneholder alle de ting Magnus grunner på og som jeg aldri kan gi noen svar på, en likemann. Magnus startet lesingen så snart han fikk boken, og det ser ut som om han har tenkt og lese den perm til perm. Nå venter jeg bare på at han skal hive seg over kjøkkenbenken de nærmeste dagene og trylle frem de lekreste brød. 

Kanskje kan favorittbakeren og favorittmannen bli en og samme person?

Boken kan du få kjøpt HER 
Magnus sin bok er selvfølgelig signert av mesteren selv, og med en liten hilsen. 
(Takk for hjelpen Kristian)


8 kommentarer:

  1. Schakenda er super..Magnus kan godt åpne ett bakeri her, det må da vere i Sckaendas ånd;)

    SvarSlett
  2. han har forresten komt med bakebok til barn også, tidlig krøkes....

    SvarSlett
  3. Skal fremme forslaget for han:) Ja såg dei hadde fått den for barn også, men med en sånn bakerpappa er ikke det sikkert det trengs bok for og eksperimentere.

    SvarSlett
  4. Så heldig du er da, som får hjemmebakt brød :) Kommer å smaker på... snart ;)

    SvarSlett
  5. Har du adressen min??

    Smakeprøve ønskes!!

    :P

    SvarSlett
  6. Hehe, ja jeg får sende deg et par brødskiver Elin;)

    Gleder meg til du kan komme på besøk Kathrin! (Og det burde forøvrig du også gjøre snart Elin)

    SvarSlett
  7. Heldiggris! Her i huset er det brødbakemaskinen som baker, men da slipper jeg i det minste ekkelt amerikansk brød.

    SvarSlett
  8. Du får varsle om jeg skal sende over noe ordentlig grovmel.

    SvarSlett