fredag 10. september 2010

Bilstol

Endelig, etter mye frem og tilbake er avgjørelsen tatt. Først planla vi og kjøpe en bakovervendt stol til Mali, men så er Nora sin litt for liten bakovervendt. Så måtte jeg kjempe litt med mine egne følelser, før vi endelig bestemte oss for at det er Nora som skal få en ny stol, og at den blir forovervendt.  For så vidt jeg har skjønt skal det visst være bedre med en kun forovervendt stol hvis man vil ha den forovervendt, ikke en combi-stol som kan brukes begge veier. 

Britax evolva 1-2-3 plus


Fremovervendt bilstol, godkjent fra 9-36kg. Kan justeres i høyde, bredde og brukes i liggestilling.

Vi har bestemt oss for å kjøpe stolen på Babyproffsen i Sverige, der koster den bare 1960,- kr, altså 740,-  kr mindre enn den koster her i Norge.

2 kommentarer:

  1. Vi har også flyttet Alma over i forovervendt. Kjøpte en som også kan monteres bakover, men klarte ikke feste den skikkelig bakover, så da tenkte jeg det var bedre å sitte forover. Bakovervendte bilstoler her i USA har ikke noe feste til ryggen, og jeg kan bare ikke fatte hvordan det skal være trygt, selv om bilstolmammaene på bilstolforumet jeg fant påsto at det var bra..

    SvarSlett
  2. Grattis med ny stol.
    Greit å handle litt barneting i sverige ja. Vi kjøpte vogn i sverige i sommer, sparte nok en del da :)

    Klem :)

    SvarSlett