søndag 22. august 2010

"Skal ha, skal ha" sa kjerringa


"Javel da" nikket mannen. 
Så levde de lykkelig alle sine dager...


Jeg har drømt om å finne et medisinskrin lenge, men liksom aldri funnet det rette. At det skulle dukke opp når jeg var fullstendig blakk var jo intet annet enn forventet, at det skulle dukke opp på Svinesund derimot hadde jeg nok ikke gjettet på forhånd. Magnus nølte ikke et sekund da jeg smilte mitt peneste smil og forsiktig la det opp i handlevognen. Mitt pene skrin, omgitt av kjøtt.

Jeg snappet det fort opp av posen i det vi kom innenfor døren hjemme, fylte det med medisiner av alle slag og satte det fint inn på hylleplassen sin. 


Nå skal jeg smile lurt for meg selv hver gang jeg åpner skapdøren.

Som takk har jeg tenkt og rydde pent på boden i morgen, jeg lover Magnus. Eller kanskje det blir på tirsdag, men snart. Jeg skal male ferdig tallerkenhyllen min så vi kommer inn til de fine hyllene du har laget til meg. Og om jeg oppfører meg virkelig pent, kan du kanskje henge opp hyllene på gjesterommet da? 

Love you 

2 kommentarer:

  1. Ah, en sånn boks må jeg også ha!! Jeg hører den roper på meg... ;)

    SvarSlett
  2. åå, knall boks, en sliken har ej oxo lyst på :) men blir nok i lengste laget å reise til svinesund for en boks :(
    klem tove

    SvarSlett