mandag 2. august 2010

Plutselig kom jeg på

at jeg hadde lovet noen av dere oppskriften på flodhesten/krokodillen min:)



Aner ikke hvordan man pleier og skrive sånne oppskrifter, men her er måten jeg har laget min på. 

Start med lilla tråd på underlippen, fra nærmest munnen og nedover: 
rad 1 = 23maskesting
rad 2 = 21 maskesting
rad 3 = 15 maskesting
rad 4 = 11 maskesting

start med lilla tråd og over munnen, fra nærmest munnen og oppover:
rad 1 = 30 maskesting
rad 2 = 30 maskesting
rad 3 = 30 maskesting
rad 4 = 28 maskesting
rad 5 = 26 maskesting
rad 6 = 30 maskesting
herfra må man lage ledige rom der hvor øynene skal være
rad 7 = fra venstre side: 1 lilla, hopp over 1, 2 lilla, hopp over 1, 3 lilla, hopp over 6, 2 lilla, hopp over 6, 3 lilla, hopp over 1, 2 lilla, hopp over 1 og til slutt en lilla. 
rad 8 (kun det lilla) = 3 lilla på ytterst på begge sider, se bilde. 

Midt mellom øynene er det en rad med lilla rett opp 6 maskesting, så en rekke med 2. 
På siden av øynene er det en rekke med lilla rett opp 7 maskesting, så en rekke med 2.
Oppå øynene er det på begge sider 7,5 maskesting i lilla
Se bildet for plassering av de maskene jeg beskriver over

Tenner
5 tenner, alle med disse maskene

Rad 1 = 5 maskesting
rad 2 = 5 maskesting
rad 3 = 5 maskesting
rad 4 = 3 maskesting

Den nederste tannen starter på midten av buksen målt fra skrittet og oppover. Deretter er det 3 i mellomrom mellom alle tennene untatt de i midten oppe, der er det 1 mellom. 

Øyne

Hvitt nedenfra og oppover:
rad 1 = 6 maskesting
rad 2 = 7,5 maskesting
rad 3 = 3 , hopp over 2, 2,5
rad 4 = 2, hopp over 4, 1,5
rad 5 = 2 hopp over 4, 1,5
rad 6 = 3, hopp over 2, 2,5
rad 7 = 7, 5 maskesting
rad 8 = 6 maskesting

Det sorte i øynene nedenfra og opp:
rad 1 = 2
rad 2 = 4
rad 3 = 4
rad 4 = 2

Øyenbrynene er laget på frihånd, se bildet og broder ca 3 sting på hvert bryn. 

Lykke til! Send gjerne bilder av flodhestene deres så jeg får se:) 

Det er ikke tillatt og kopiere denne oppskriften direkte, men link gjerne til siden min. 

1 kommentar:

  1. Har du noen gang vært på smia galleri?
    Hvis ikke så anbefaler jeg det på det varmeste.
    Glenn (gubben) tåler ikke melk og det er aldri noe problem for dem, de ordner og fikser.
    Hvis de gjør en feil stor som liten så gir de deg dessert og kaffe på huset. Fortreffelig
    Verdens herligste sted og jeg kommer alltid tilbake til det stedet. Dere er kjempe heldige som bor i nærheten, bodde selv i Schweigaardsgate i mange mange år.
    Flodhesten/krokkodillen din virket vanskelig men nå har jeg aldri strikket etter oppskrift men jeg vurderer på om jeg skal prøve.
    Trening gjør mester ;)
    Ha en glitrende lørdag og helg

    SvarSlett