lørdag 31. juli 2010

Lamper. 

Jeg tenker og tenker. På en måte skulle jeg nok ønske at Magnus ikke var av den typen menn som brydde seg om interiøret. Når jeg tenker meg om er ikke det bare på en måte, jeg skulle for all del ønske at han ikke brydde seg, så kunne jeg fått styrt som jeg ville. Sånn er det ikke. 

(Selv om joda, jeg har lurt opp vimplene mine igjen ;) )

Lamper ja. Magnus ønsker seg en lampe til å ha over stuebordet. Jeg har fått oppgaven, men det er bare idioti, enhver lampe jeg ville valgt ut hadde han hatet. Tortur kalles det. 

Jeg blir visst fort lei av ting, hvertfall av noen ting. Lampene over spisebordet mitt er jeg fortsatt veldig glad i. Soveromslampen derimot har jeg ikke så mye til overs for. Det er den lilla på blildet under. Den er jo ikke stygg, men definitivt ikke min stil. Hva i alle dager tenkte jeg på?
(Vi har den som taklampe forresten, ikke som den på bildet)

Det samme gjelder dessverre en stålampe jeg har, lilla den også. 

De siste månedene har den stått uten skjermen på, til Magnus sin store fortvilelse. Heldigvis er ikke han så rask i avtrekkeren, så den har fått stå i fred. Helt til jeg dro på ferie. Jeg flyttet den inn på kontoret/gjesterommet så snart jeg kom hjem. Orker ikke og se på den. 

Noe har den hvertfall ført til. Jeg har innsett at jeg ikke er så glad i lampeskjermer. Jeg syns lyspærene kan være fine nok som de er noe ved det rene og enkle som appelerer til meg. Selvfølgelig ville jeg vært uten de stygge ledningene for og gjøre opplevelsen komplett. Jeg har funnet svaret.

Jeg er usikker på fargen, men liker tanken på og bruke en tekstilledning og gjerne en porselenssokkel som på lampene under. 


En annen lampe jeg syns er fin er denne


Tenk å kunne brodere sin egen lampe. Jeg elsker den.

Kan kjøpes her:  Lampgustaf

Denne skjermen har jeg hjemme og virkelig elsker, men jeg klarer ikke og bli enig med meg selv om hvor den skal henge.



Så kom jeg over denne underveis i letingen. Vet ikke, men fargen var så utrolig fin. 
Den måtte selvfølgelig blitt matchet med denne

Så får jeg bare fortsette og drømme. Vi blir nok aldri enig om en lampe, og stuen blir nok akkurat like mørk den kommende vinteren som den var den foregående. Sukk.

3 kommentarer:

  1. Hihi, det skal ikke være lett ;) Jeg likte de hvor bare pæra hang ned med tekstilledning og porselensokkel. Utrolig enkelt, men fint!
    Og du har jo forresten vært superflink med monsterbuksene!! Jeg har fortsatt ikke kommet lenger på min..

    SvarSlett
  2. Lamper er jammen ikke enkelt! Men jeg er sikker på at du finner noe du og dere er fornøyd med til slutt. Jeg fikk en Oslo-lampe til bursdagen min og synes den er utrolig flott. Ellers må jeg si meg enig med Mona; de monsterbuksene er rett og slett imponerende.

    SvarSlett
  3. Hva noe a la Globall? Har veldig lyst på en selv:
    http://macmatre.com/wp-content/2010/01/0604SU-GLOBALL-018I1-WH001.jpg

    SvarSlett