onsdag 9. juni 2010

Rabarbrasuppe

Rabarbrasuppe med kaneldryss

8 dl vann
270 g vann
Vaniljestang/kanelstang
 6 stilker rabarbra
1,5 ss potetmel
0,5 dl vann

Kok opp den største vannmengden med sukker og vanilje/kanelstang i. Rensk og skjær rabarbraen i biter, ha i det kokende vannet, og la koke i 10-12 min. Rør ut potetmel i den minste mengden vann. Dra gryten av varmen og tilsett potetmel/vann i en tynn stråle under omrøring. Kok opp.

87 kcal pr 100 g/ 96 kcal på 1 dl.

Suppen kan serveres både varm med et kaneldryss og kald med vaniljeis til. 

Tusen takk for rabarbra Raymond:)

5 kommentarer:

  1. Namnam, nå må jeg på rabarbrajakt!

    SvarSlett
  2. Mmmm er det ikke herlig med sommer og alt det gode man kan lage.
    Har noe til deg på bloggen
    Ha en glitrende dag

    SvarSlett
  3. Til tross for at jeg er litt anti-sånne utfordringer skal jeg ta denne. Tror det er den første, og siste? Hehe. Kommer i løpet av kvelden:)

    SvarSlett
  4. Anonym er forresten meg, Siv Iren

    SvarSlett
  5. hehehee gleder meg til å se hva du svarer.
    Vi vant barnepass fra de ansatte i barnehagen.
    Så de skal sitte barnevakt for gutta mens Glenn og jeg er ute og gjør byen utrygg ;)

    SvarSlett