onsdag 30. juni 2010

Mmmmm

Barna mine skal få så mye is som de bare vil i sommer, ja så lenge de spiser middag først da. De som kjenner meg lurer nok på hva i alle dager som går av meg, stort sett er jeg nemlig ganske streng med sånne godsaker til barna. Men det finnes da løsninger på alt. Etter tips fra Mona har jeg kjøpt egne isformer og laget isen selv. 

Oppskriften er fryktelig enkel:
1 stor mango
1/2 kurv jordbær
Mos i blender eller stavmikser

Deretter heller du bare isen over i formene. For å lage morsomme mønster moser du hver frukt for seg og fryser de lagvis i formene. Hva med jordbær og mangestriper? Pæreis med bringebærtupp? Eller smoothies is?

Formene er fra rice, jeg elsker fargekombinasjonen! 


Storejenta mi som koser seg med "lovlig" is.

og lillejenta mi. "Æda bæda mamma, se hva jeg har!"


1 kommentar:

  1. Sånn is fikk ej alltid når ej va liten. Gooood! :) Fikk lyst på en bit...

    SvarSlett