onsdag 12. mai 2010

Jenterom


I går kveld følte jeg plutselig at det rette tidspunktet var kommet til å flytte sammen jentene. Jeg har nok gruet meg litt til det skulle gjøres, fryktet at de ikke skulle få sove, at de kom til å vekke hverandre osv. I går flyttet hun altså inn, så nå er det blitt skikkelig jenterom der inne med to tullete småfrøkner.


Jeg tror de kommer til å ha stor glede av det begge to, det er jo en ekstra trygghet i det å ha noen andre i rommet. Etterhvert kommer de nok til å hviske og tiske der inne tenker jeg:)

I går ved legging gikk det helt strålende. Mali la seg først og brukte 45 min på å sovne, så la Nora seg uten et knyst. I dag var Mali like hoppendes glad når hun kom til sengs, så hun holdt litt show der en stund. Forskjellen var at i dag ville Nora legge seg før, så de var begge våken. Som den flinke og ansvarsfulle storesøster Nora er lot hun Mali stå for seg selv i sengen og hoppe, så snudde hun likegodt ryggen til og sovnet. Det er litt av en storesøster vi har! Det ser ut som om dette kommer til å gå kjempefint rett og slett. Rommet opplevdes ikke trangt når jeg tok inn sprinkelsengen sånn som jeg først hadde antatt. Det føltes heller koseligere og ikke like tomt som syns det var før. Jeg har fått rammet inn plakatene jeg kjøpte for lenge siden, og tallerkenhyllen må jo på et tidspunkt bli ferdig. Når jeg får opp de tingene (og vimplene...) tror jeg det kommer til å bli superkoselig der inne. Gleder meg:) Her er noen bilder av tullekråkene og rommet sånn som det er nå.

Sprinkelsengen skal bort når Nora er stor nok til å sove oppe i køyesengen, og Mali nede.

"Skal du klatre opp helt dit?"

"Halo der nede!"

"Mamma, kan jeg falle ned?"

Jeg tror vi heller kjører litt traktor jeg, kan du dytte Mali?

6 kommentarer:

  1. Så kjekt de har det sammen! :)

    Likte godt taklampen og den lille hyllen som hørte til kjøkkenet...

    SvarSlett
  2. Supersnuppene!!
    De kommer nok til å stortrives i hverandres selskap der inne :)
    Den samme lampa skal vi kjøpe til W sitt rom, bare i lyseblå ;)

    SvarSlett
  3. Ja kjøkkenhylla er fin, har en til som egentlig skal opp, har bare ikke kommet så langt. Så har hun en stang med kroker på under til å henge gryter, visper, oppvaskkost og kluter på. Gardiner mangler også, ting tar tid ja...

    SvarSlett
  4. Så bra at det gikk så fint å flytte de sammen :) Flinke jentene dine!!
    Og rommet er superfint! Gleder meg til å se etter at du har fått opp de siste tingene.

    SvarSlett
  5. Jeg får lyst på et søsken til lillesnuppa her når jeg ser hvordan dine to koser seg sammen! For noen flotte jenter du har. :-) Det høres kjempekoselig ut å dele rom synes jeg.

    Den kjolen Nora har på seg var utrolig søt forresten!

    SvarSlett
  6. Ja var ikke kjolen søt vel Regni? Tror det er omtrent det eneste jeg har kjøpt til henne selv siden vi har vært så heldige og arvet masse klær. Kjolen fant jeg på H&M til 30 eller 50kr, den er supermyk og en skikkelig kosekjole, så jeg klarte ikke å la være:)

    SvarSlett