mandag 3. mai 2010


I dag fikk jeg endelig reist til Plantasjen for å handle inn litt til balkongen. Det viktigste var selvsagt balkongkassene, så fikk jeg med meg en del annet også. Spade, kost, hansker oliventre, frø og mere til. Jeg ivret etter å endelig få henge opp balkongkasser, det kunne jeg like godt latt være. For i det jeg skulle henge de opp viste det seg at hengerne ikke passet til vår balkong. Æsj! Utrolig irriterende når man er så klar for å få fikset ting, ikke har vi bil så ofte heller. Å reise med buss + bane med både barnevogn og blomsterkasser er liksom ikke særlig fristende. Jeg vet igrunn ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg tror ikke jeg har kompetansen til å forstå hva som kan funke på vårt rekkverk (som er rundt).

Uansett balkongkasser, jeg fikk plantet litt frø, det er jo alltid morsomt. Så gjenstår det å se om det titter noe frem om 2-3 uker. 2-3! Syns det er innmari lenge å vente, men man har vel ingen valg. Plantet persille- og dillfrø. I tillegg har jeg en basilikum og en peppermynte plante som skal plantes ut etter hvert. De ble kjøpt ferdige, tenkte jeg skulle luke bort en del av spirene før utplanting. Vi kjøpte også en liten paprikaplante i dag som skal ut etterhvert, gleder meg til det blir mer liv på balkongen:)

Dill

Persille

Peppermynte, basilikum og de nyplantede frøene

Nå skal jeg prøve og komme over skuffelsen over at jeg fremdeles ikke har noen balkongkasser, hvertfall ikke noen som kan brukes. I morgen skal jeg tenke konstruktivt og løsningsorientert. Nå er det natta, håper dere får en god natt alle sammen der ute. 


3 kommentarer:

  1. Vi får vel følge opp de gode rutiner ang godteri, og det så ikke akkurat vondt ut :) Ellers får du måle rekkverket ditt, så kommer jeg med bil i morgen ca kl 12 hvis det passer ?

    Hilsen bestemor Wenche

    SvarSlett
  2. Oj for en snill bestemor!! :)
    Fikk dere ordnet nye kasser??

    Jeg gleder meg til det begynner å spire og gro i boksene dine, til å se hva du har skapt ;)

    SvarSlett
  3. Morsomt, jeg bruker samme brett som deg til å sette alle frøene mine på :) Savner å ha det på kjøkkenet igjen..
    Lykke til med produksjonen og med å finne nye kasser!
    Ha en fin kveld
    Kjersti

    SvarSlett