torsdag 13. mai 2010

Hurra for 12 (17) mai!

Nora og bestemor

I går var det feiring av 17. mai i barnehagen. Først gikk vi i tog rundt vannspeilet, Nora sang høyt og tydelig hele det første verset av "Ja vi elsker" og "'17.mai er vi så gla i.." Hun har litt lopper i blodet, så det å holde henne i toget var ikke like enkelt, men med bestemor like ved gikk det fint. "HIPP HIPP HURRAAA!"

 Mali var også med

Etter at vi hadde gått i tog gikk vi tilbake til barnehagen for og spise frukt og kaker. Jeg kan ikke si annet enn at jeg ble litt stolt da Nora fikk velge fritt av alt som stod der, og valgte kun frukt. Til drikke ville hun ha vann. Jordbær, melon og annanas forsvant fra fatet hennes på et blunk, så bestemte hun seg for en muffins. Av den spiste hun seigemannen på toppen, så gikk hun for å hente mer frukt. Mali koste seg også med masse frukt, men jeg er ikke like sikker på at hun hadde valgt bare det hvis hun fikk valget. Det får vi jo snart se, for om bare seks dager fyller hun år for første gang. Det er fantastisk og rart på samme tid, hun som var lille babyen min er nå blitt ei stor og fin jente som løper rundt og leker seg. Det føles ikke som om det er lenge siden hun kom, samtidig føler jeg at jeg har kjent henne  alltid. Jeg er så ufattelig heldig og utrolig takknemlig for de to jentene mine.

Nå sover de faktisk begge to på en gang, håper de sover leeenge, for nå skal jeg legge meg ned på sofaen og sove litt selv.

3 kommentarer:

  1. Håper det ble mye soving på dere alle.
    Ser ut som en hyggelig 17-mai, da.
    Og det er jammen bra at Nora er så glad i frukt :)
    Her i huset tror jeg kaker og sånn kommer først nemlig, men heldigvis er hun da veldig glad i frukt også:)

    SvarSlett
  2. Hurra for 12 mai:) Haaper aa se dere alle i toget, hvis ikke kommer jeg innom aa synger igjen med Nora og Mali paa ettertid. Gleder meg saann til aa se dem:) sjekker bloggen din hveeer dag selv om jeg ikke er like flink til aa legge inn kommentarer. Saa bra at det gaar saa fint aa ha de paa samme rom:) Klem til dere alle

    SvarSlett
  3. Hipp Hipp HURRA!!
    Flinke Nora!! Selv om Lea er glad i frukt er det nok kake som er førstevalget om hun får det ;) Frykter William også blir en kakemons, men kan nok bare skylde på meg selv...

    SvarSlett