tirsdag 18. mai 2010

HIPP HIPP HURRAAAA!

Forbauset og spent, får vi endelig ha flagget?
"Hurra for deg som fyller...."
Ja nå er det på tide å legge ut bilder fra den store dagen. Dagen ble akkurat så fantastisk som en 17.mai kan være. kl 8.50 ringte det på døra her. Nora sprang frem og tilbake sikkert ti ganger før heisdørene endelig åpnet seg, så hørte jeg bare et gledeshyl. Endelig kom tante Camilla hjem! Nora har ventet og ventet på at hun skulle komme hjem. De to siste dagene har hun trodd det var Camilla hver gang det har ringt på døren, telefonen har ringt osv. Det hele toppet seg da hun brast i gråt fordi det var Magnus som kom og ikke tante. Mali syns også det var stas at tante kom hjem, men hun har nok ikke helt samme forholdet til det som Nora hadde. Likevel ville hun rett i armene på tante, så det var jo koselig. Vi spiste deilig frokost her hjemme sammen, før vi fikk på oss finstasen og reiste til byen.
Trygt plassert på onkel Øyvinds skuldre, i bakgrunnen kan dere så vidt skimte slottet.

 
Så en ridetur på tante Synnøves skuldre

Nora syns det var veldig spennende med 17.mai og tog, men det ble av og til litt i meste laget. Da sa hun "mamma, det er skummelt". Så ville hun sitte i vognen sin og slappe av med rotte og smokk. Mali syns det var bare morro, men satt en del i vognen hun også. Så mange inntrykk kan være utmattende, og etter en stund sovnet Mali i vognen. Vi bestemte oss for å sette kursen hjemover, og halvveis ned Karl Johan hadde Nora også sovnet. Sittende i fremste delen av tvillingvognen. 


Vi trillet vognen inn på gangen her, så fortet jeg meg å lage ferdig en kake og å drikke en kopp kaffe. Så var de jammen våkne igjen. Vi satte kursen mot fyrhuset her i Kværnerbyen hvor det var et lite arrangement for barna og beboerne her. Både Nora og Mali syns det var veldig kjekt.

Mali går og går

Nora møtte en god venn/nabo , ekte 17.mai glede

Bunadene til jentene er det "oldebesta" som har strikket, og nå strikker hun jammen meg en til dukken til Nora også. Forklet til Nora var dessverre litt i lengste laget, neste år får jeg være litt tidligere ute så jeg får et som viser bedre frem den fantastiske bunaden. Tusen takk mormor, de ble utrolig fine. 

Så satte vi kursen mot Korsvoll, Nora imponerte med trompetspilling på veien.


Her er vi hele gjengen
 
Bak fra venstre: Jens, Synnøve og Mali, Camilla og Nora, Wenche, Raymond. Forann fra venstre: Øyvind, meg og min kjære (som var litt redd for at han var for langt nede til å komme med på bildet.)

Brødrene
Mali fikk smake kake for første gang, hun syns det var helt greit, men var mer begeistret for jordbærene og melonen hun fikk. Nora fikk servert et fat med kaker og frukt, spiste opp frukten og rørte ikke kaken. 


Så var kvelden kommet, og det var to slitne og fornøyde jenter som gikk til sengs. 
Bestemorkos
Vår fantastiske Nora

4 kommentarer:

  1. Fine jenter og flotte bunader! Høres ut som en kjempekoselig 17. mai!!

    SvarSlett
  2. Så koselig at dere fikk en så fin dag:)
    Vakre jentene i bunader også:D

    SvarSlett
  3. Utrolig fine jenter i flotte bunader!! Blir litt misunnelig når jeg ser så fine hjemmestrikkede bunader. Kanskje jeg må legge inn en liten bestilling hos mormor til neste 17. mai ;)
    Høres ut som dere har hatt en super dag!

    SvarSlett