onsdag 12. mai 2010

Gjesterom/kontor/hobbyrom

Nå som Mali har flyttet ut av det gamle rommet sitt står jeg endelig fritt til å lage det til sånn som jeg vil. Foreløpig har vi bare en gjesteseng og en bokhylle der inne. 


Sengen skal få stå som den står, men jeg er på utkikk etter et gammelt, fint og passe romantisk nattbord som jeg vil bytte ut med det vi allerede har. I tillegg skal vi få hengt opp gardinene som bare står i garderobeskapet og venter.


 Bokhyllen vi har utnytter dårlig plassen, så vi har tenkt å erstatte den med enkle hyller oppe langs taket, så skal vi få satt inn en skrivepult der hvor hyllen står nå. Jeg har kjøpt en fra ikea som er klar til montering. Den har helt perfekte mål i forhold til åpningen den skal stå i, og vil utnytte plassen maksimalt. Samtidig er den perfekt til sitt formål, nemlig og skjule den fæle stasjonære dataen til Magnus, og den har en skuff til papirer. Det eneste aberet er at jeg ikke liker det trefargede på den. Derfor har jeg planer om å male den, muligens i fargen isvann. Hva tror dere, vil det passe bra sammen med resten av rommet? Her er bilde av både skrivebordet og fargen, kom gjerne med andre fargeforslag. Skal jeg male hele eller bare det som er trefarget?
 Jeg fant ingen gode bilder av fargen som jeg følte jeg kunne låne, men følger du linken jeg legger inn under kommer du inn på en superkoselig blogg, og alle innleggene hvor fargen er brukt.

2 kommentarer:

  1. Det er omtrent den fargen der jeg har tenkt til å bruke på Daniel sin stol og det lille avlastningsbordet jeg har kjøpt :) Nydelig farge!
    Jeg tror det kunne blitt fint å male dørene i den fargen, tror ikke jeg hadde giddet å male resten. Det hadde sikkert blitt koselig hvis du hadde fått tak i et gammelt nattbord som du kunne malt i samme fargen kanskje??

    SvarSlett
  2. Ja var faktisk akkurat det jeg tenkte på Mona. Jeg heller også mot å bare male dørene og det andre som er trehvitt, tror det kan bli fint. Så er spørsmålet, skal jeg skru den sammen uten å ha malt først, eller skal jeg vente til den er malt. I mitt tempo kan det jo ta sin tid...

    SvarSlett