søndag 2. mai 2010

En kopp fullkommen lykke

Jordbærpiken

 Overskriften i mitt forrige innlegg gikk jammen i oppfyllelse, like etter at jeg hadde skrevet innlegget lettet været, og solen tittet frem. Til tross for fint vær valgte vi å ha en innekosedag vi tre jentene.

Hvem kan vel ønske seg mer?

Både jeg og Magnus er opptatt av at ungene ikke skal få i seg mer sukker, salt og tilsetningsstoffer enn det som er nødvendig. Lørdagsgodteri har aldri vært et tema her i huset, ikke enda hvertfall. Det som derimot er veldig populært som kos er frukt og grønnsaker, ja det høres kanskje kjipt ut, men jeg her fullstendig overbevist om at både Nora og Mali syns det er helt supert! Velger man litt mer spennende frukter en eple og banan som man spiser ofte ellers i uken blir det ekstra populært.  Her er Noras kveldskos fra i går, ville du heller valgt en pose smågodt kanskje? Det ville hvertfall ikke jeg. 

Jordbær og physalis

"Mamma, det er godteri!"

Mmmmm...

2 kommentarer:

  1. Hei såg veldig fristende ut :) Her har vi ein haug med kaker, Elias feira 6 års dagen sin i går. Men men det er no kvardagen som er viktigest :) Håpetr det står bra til med dokke ! Klem ♥ CAMILLA ♥

    SvarSlett
  2. Vi har også planer om å gjøre det på den måten, det er jo unødvendig med godteri når de er så små. De er jo like fornøyd med sunne alternativer!!
    Daniel fikk smoothie til bursdagen i dag og elsket det (med jordbær, banan, yoghurt naturell og eplejuice uten sukker). Jeg tenkte å prøve å lage is av smoothie etterhvert, det er sikkert like poppis som vanlig is :)

    SvarSlett