søndag 30. mai 2010

Botanisk hage


Trilletur til Botanisk hage forrige uke, dette treet var det fineste i hele hagen. Et fantastisk sted, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg aldri har vært der før. Etter noen runder i parken trillet vi opp til kaféen. 


Den var dessverre ikke like mye å skryte av, uteplassen er fantastisk, det samme er lokalene, men maten var elendig. Jeg bestilte en kyllingsalat til 95,- det jeg fikk servert var et halvt hode isbergsalat, en tomat i skiver og en agurk i skiver + litt grillet kylling uten skinn. For ikke å glemme en diger klump med majones på midten og en baguette delt i to. Dressing hadde ikke de engang. Vel, jeg ble hvertfall mett, og så lenge jeg kan avslutte et måltid med en kopp kaffé i nydelige omgivelser så har jeg ikke vanskelig for å tilgi. 

Likevel må jeg si at jeg kribler i fingrene etter å gjøre noe med stedet. Det er jo så opplagte tåpelige feil de gjør, jeg ser for meg enkle deilige retter med hjemmebakt brød til. Markedet er jo absolutt til stede. Det blir nok bare med tankene, jeg er jo tross alt verken baker eller kokk, bare rastløs og glad i god mat. Håper dog noen andre tar fatt på oppgaven, tenk og kunne nyte et deilig måltid i denne fantastiske hagen. Jeg hadde garantert blitt stamgjest.

1 kommentar:

  1. Botanisk hage er helt suverent, jeg pleide å ta med meg niste og pledd og benke meg til mens jeg tegnet litt av det jeg så og nøt parken til det fulle. Har ikke vært der siden jeg flyttet til Kolbotn.

    Ang kommentaren med give aways, jeg skal prøve å finne en annen måte å gjøre det på ;) Hvordan er en annen sak er ikke så flink til dette men jeg ser ingen bilder på blogglisten din så jeg er ikke helt sikker på hva du mener (som sagt er ikke så flink til dette)

    SvarSlett