torsdag 27. mai 2010

1 år


Tenk at lille jenta vår allerede er blitt 1 år gammel. Et fantastisk år som har vært mye mindre slitsomt enn det jeg egentlig hadde forestilt meg. Tenker tilbake på all utviklingen som har skjedd. Først lærte hun seg å rulle, så satte hun seg opp, reiste seg opp, gikk og nå klatrer hun. Språket er også i utvikling, og her en dag sa hun "se der" og pekte på lampen i taket. Personligheten kommer bedre og bedre frem, hun er rolig, fornøyd, stort sett blid, leker seg fint alene og masse sammen med storesøster, er glad i mat og kos. Samtidig har hun et kraftig temperament om ting ikke går helt hennes vei, enten det er for lenge siden sist måltid eller at noen stjeler en leke fra henne. Heldigvis er hun lett å trøste og er Nora i nærheten så går det ikke lenge før hun smiler stort og de løper rundt her. 

 Bursdagsselskap
Bursdagen feiret vi her hjemme sammen med bestefar, mormor, tante Synnøve, tante Camilla, og selvfølgelig Magnus, meg og Nora. Bestemor måtte jobbe, onkel Jens var opptatt og onkel Øyvind måtte reise hjem til Mo i Rana kvelden før. De andre som ikke er nevnt er selvfølgelig ikke glemt, men var ikke i Oslo. 
Vi koste oss med deilig skinkesteik med tilbehør som Magnus lagde, sjokoladekake, muffins og jordbær og is. Mali fikk smake kake for andre gang, og denne gangen var det litt mer populært enn sist gang.

 

 
Jordbær og is
Litt pakkehjelp fra storesøster
 
Hun fikk både lekekake, forkle, kul regnjakke, smykke, hårklemmer, sommerklær, sko, penger og telt.
 
"Å mormor, jeg er så mett kan ikke du pakke opp for meg?" 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar