tirsdag 27. april 2010

Sko(gal)skap


Ja er det noe jenter liker så er det vel sko, og med tre av oss i huset skulle man tro huset var fullt av sko. Og ja, det vil være en løgn å påstå noe annet, men det er bare et resultat av at jeg ikke får meg til å kaste sko. Jeg tror jeg kan si at 80% av skoene er ubrukelige fordi de enten er for små, for skitne, for stygge eller for slitte. Det gjelder både mammasko, pappasko og barenesko. Kanskje noe som burde inspirere til rydding i skoskapet...

Nå som vi går over i en ny årstid er det behov for nye sko, og da spesielt til oss jentene. Pappaen i huset er nemlig ikke like begeistret for shopping som den feminine klanen i huset. I min søken etter vår/sommersko kom jeg via en venninne over denne nettsiden.
Brandos
De har et utrolig godt utvalg av sko, både i kjente og ukjente merker. Søkekategorien gjør det raskt og enkelt å finne sko som passer til akkurat deg. At de har gratis frakt og eventuell gratis retur om skoen skulle vise seg å ikke passe gjør ting enda bedre, og de topper det hele med å ha en prisgaranti som gir deg mellomlegget tilbake om du mot all formidning skulle finne skoen billigere et annet sted. 

Jeg er generelt skeptisk til å kjøpe sko til barna uten autorisert hjelp, det løste jeg ved å gå til en skobutikk for måle foten til Nora før jeg bestilte. Og om det likevel skulle vise seg å ikke passe så sender jeg den bare kostnadsfritt tilbake. Endelig en butikk som gjør det så enkelt og greit som jeg har drømt om.

Klarer man ikke å bli enige om ett par så må man velge ett hver, jeg og Magnus er sjeldent enige. Men for å være helt fullstendig ærlig så ble det en perfekt unskyldning for å kjøpe to par. 

Magnus valgte skoene på bildet under
Her kommer mitt valg
Mali er blitt utrolig flink til å gå, i går prøvde hun seg til og med på en liten spurt etter søsteren, eller var det fra mon tro? Når man blir stor jente får man hvertfall behov for sitt første par sko. Disse skal hun få i ettårsgave av mormoren
Og hva kan vel være mer riktig enn at de første skoene er både økologiske og superkule på en gang!   

Jeg for min del sikler på disse...

Og sikkert enda flere, jeg tør bare ikke å se etter...

Aldri mer skal jeg tråle butikker med elendig utvalg for å finne sko, fra nå av skal shoppingen foregå hjemmefra. Da kan jeg sitte timesvis å titte, lete og nyte følelsen av å finne drømmeskoen gang etter gang etter gang.

7 kommentarer:

  1. Så genialt. Synes både du og Magnus har kul smak når det gjelder sko.
    Også så flink Mali er da, som går som bare det :)
    Her er det leeeenge før Tilde lærer seg å gå gitt, så jeg drøyer skokjøpet litt til ;-)

    SvarSlett
  2. Love it!!
    Butikken og skoene!

    Jeg venter i spenning på William sine sko :)

    SvarSlett
  3. Skooooo! Det beste som finnes :D

    SvarSlett
  4. Kjempefine alle skoene. Da gjennstår det bare å kaste noen av de gamle. Lille vinkel har også masse fine sko i sIn nettbutikk. Internett er genialt for shopping. Kanskje fordi jeg ikke er så glad i å bruke tiden min i butikker. Klær har jeg dog litt trøbbel med. De må prøves. Liv Norun

    SvarSlett
  5. hahah så pussig at vi alltid dumper borti de samme nettsidene,jeg har bestillt sko til Martine,venter spent:)

    SvarSlett
  6. Ja er jo helt pussig det Trude, kan ikke tyde på annet enn god smak tror jeg;)

    SvarSlett