torsdag 8. april 2010

Godt nyttår!

 Inspirert av svigermors dekorasjoner

Ja hadde det vært opp til meg ville jeg heller feiret nyttår nå enn 1.januar. Julen er over, det er mørkt ute og man bare venter på våren. 1.april hadde vært en passende dato, snøen smelter, det lysner ute. Jeg bobler over av tanker om hva jeg vil gjøre. Tanker om blomsterkasser, utemøbler, lære meg å hekle, en perfekt benk til entrèen, gardiner til Noras rom, stuebord, 50-tallet, en skjenk, plante karsefrø, tomater og urter, utelek i sandkassen. Jeg bobler over av iver og glede, dette er den beste tiden av året. Snøen har smeltet, og opp fra all søla vokser nye spirer og nytt liv. Et nytt år.

- Jeg skal bli flinkere til å vaske gryter og store boller, ikke slenge de i oppvaskmaskinen.
- Jeg skal prøve å ikke ta flere glass og kopper gjennom dagen, men å bruke de samme flere ganger.
- Jeg skal bli sprekere, lære meg å jogge.
- Jeg skal tilbringe mer tid alene sammen med Nora.
- Jeg skal huske å ta med meg bæreposene mine når jeg går på butikken.
- Jeg skal sørge for at jeg og Magnus får mer tid alene sammen.
- Jeg skal lage det koseligere og mer personlig her hjemme.
- Jeg skal bli flinkere til å ta med meg barna ut for å leke.

Det var det jeg kom på i farten, det er sikkert mye mer jeg vil gjøre som jeg ikke kommer på nå.

1 kommentar:

  1. Jeg skjønner SÅ godt hva du mener! Det er nå energien og tiltakslysten kommer, sammen med lyset og det nye livet :D

    Kjellere og loft kan være noen skikkelige skattekister!! Det er så morro å gjøre noen skikkelige funn! Gleder meg til å se flere bilder av skattene dine!

    Klem!

    Og du, jeg er sikker på at du kan jogge ;)

    SvarSlett