torsdag 8. april 2010

God natt min skatt

Kjelleren til mormor er et skattekammer, blandt gamle boller, kafféservice og  pyntegjenstander skjuler det seg de nydeligste ting, gjenstander med personlighet og en historie. Jeg fikk velge fritt og fikk med meg alt jeg ønsket. Med meg hjem til Oslo hadde jeg med meg en blomstrete tekanne med tilhørende kopper, en blå skål, dukkeservice, en blomstermalt skål , en pute, et brungulblomstrete kafféservice, barneskåler og kopper. Jeg blir glad hver gang jeg ser en av tingene, samtidig irriterer det meg at jeg ikke tar gode nok bilder til å få vist frem den virkelige magien.

Denne puten fant jeg i en gammel brun skinnsofa i kjellerstuen, forvist til et mørkt hjørne.
Først tenkte jeg at jeg skulle ha den sammen med flere andre puter på et hvitt sengeteppe i sengen til Nora. Siden hun sov slengte jeg den i sofaen så lenge, og der skal den få bli værende. Jeg syns den passer fint til fargene ellers her og ikke minst ga litt personlighet og farge til en ellers ganske kjedelig og grå sofa.

Mormor husket ikke helt hvor puten kom ifra, men mente at kanskje søsteren til morfar, Kjellfrid hadde laget den. I dette øyeblikket angrer jeg selvsagt på at jeg ikke tok et bilde når jeg stod litt lenger unna, men det får bli som det ble. Kanskje kommer det flere en annen dag.


4 kommentarer:

  1. Haha, tror du jeg ble forvirret da halve det forrige innlegget ditt var borte etter at jeg hadde kommentert ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg trodde ikke noen skulle rekke å se innlegget før jeg endret det:)

    SvarSlett
  3. Ah, det er så koselig med gamle ting!! Og ekstra koselig når det er noe man har arvet. Jeg skulle ønske at mine besteforeldre levde enda. Men ikke bare fordi jeg har lyst til å arve gamle fine ting altså ;)

    SvarSlett
  4. Så heldig du er!!! Legg ut flere bilder da, ble så nysgjerrig:)

    SvarSlett