tirsdag 20. april 2010

Eksamen


Nå er det gjort, i går kl 15 leverte jeg avsluttende eksamen som tekstforfatter. 
En novellesamling som inneholdt fem noveller, to på nynorsk og tre på bokmål. Jeg har lært mye gjennom skriveprosessen. Både opplevd gleden av det å fortelle en historie som bærer på hemmeligheter og betyr noe. Og frustrasjonen og frykten man opplever når teksten ikke kommer, og det man skriver ikke betyr noe. Jeg er glad for å være ferdig, men samtidig utrolig stolt over at jeg valgte denne oppgaven, og av resultatet.

Den siste uken i mai er det samtale med sensor, jeg regner med at jeg får evalueringen da eller like etter. Jeg trenger vel ikke å si at jeg er spent og nervøs.

Jeg har gått på Westerdals i mange år nå, siden jeg har fått to barn i løpet av den tiden jeg gikk tredjeåret er det blitt fem år til sammen. Fem år er lenge, fem år som har betydd mye. Jeg har studert, møtt Magnus, fått to nydelige barn, kjøpt min første leilighet, fått mange nye venner, opplevd mye, og mest av alt, lært mye om meg selv som både person, mamma og som skribent. Nå tar jeg fatt på et nytt kapittel i livet. Det er en veldig rar følelse å ikke ha noen anelse om hva jeg gjør om et halvt år, både på en god og en dårlig måte. Jeg er spent på hva som venter meg, men samtidig redd for usikkerheten som ligger i det. 

Skal jeg skrive skjønnlitterært, skal jeg skrive redaksjonelt, skal jeg jobbe innen reklame, med tv eller kanskje noe helt annet? Jeg er spent på å se hvor veien fører meg.

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med innlevering.
    Ja det er ikke lett å vite hva man skal gjøre videre.
    Ha en fabelaktig kveld og det må jo være deilig å vite at du er snart i mål ;)

    SvarSlett
  2. må berre beundre deg eg, pågangsmot til tusen:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med innleveringen!! Krysser fingrene for at sensoren synes at det er knallbra :D Og så utrolig deilig det må være at du er ferdig, det fortjener virkelig å feires!!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så masse!!
    Endelig var du ferdig! :D
    Syns du har vært flink jeg!! God og spennende lesing!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for gratulasjoner, veldig deilig å ha levert. Skal bli enda bedre når den er godkjent:)

    SvarSlett
  6. Gratulerer! Det er utrolig spennende å begynne på et nytt kapittel i livet. Gleder meg til å følge med på hva du finner på!

    SvarSlett