søndag 14. mars 2010

Skirenn for liten

Skirenn for stor kommer senere, og jeg kan love at jeg har bilder av et par gærne bestemødre!

I dag var det Kværnerbylekene her med både miniatyrhopprenn, kanefart og skirenn. Bikkja i bakken var her også, men den rakk vi dessverre ikke. Vi damene kjørte fra Kvitefjell så vi skulle rekke hjem til kl 14  når skirennet var. Nora kom sammen med bestefar 10 min før start og jeg var bare LITTEGRANNE stresset når de ropte det over høytalerne her nede. I fin kombinasjon klarte jeg og Wenche å haste på henne dressen, skiskoene og å forte oss ned. Når startskuddet gikk stod vi spent og klar. Vi hadde nemlig ikke skjønt at de sendte av gårde en og en. Med startnummer 93 ble det litt ventetid, så vi tok like godt av skiene igjen å ruslet litt rundt. Så plutselig var det Noras tur, her er et bilde av henne like før start. Jeg er så stolt at jeg kan grine, tenk å være mamma til denne flotte jenta her!

Under løpet ble det ikke tatt noen bilder, men ei ivrig tante løp rundt i løypa med videokamera og fanget det hele på film. Gleder meg til å se:) I starten av løpet prøvde jeg å holde Nora i en hånd, da bare hang hun slapt ned og ville bli dratt, men når hun fikk bestemorshånden på andre siden kom skilysten og hun gikk selv, bare med litt støtte. Kjempebra jobbet, og den lengste runden hun noen gang har gått. Målgangen gikk gjennom fargede fine porter med ballonger på, premien var en fin matboks med rosiner og bixit i. Nora var i ekstase!

Så var det tid for å prøve kanefarten. Nora er veldig glad i dyr, hun snakket om hesten hele dagen. Når turen endelig kom var hun veldig spent. I starten hadde hun nesa langt ned i rosineska, men så kom den en stor morsom hump å vi måtte holde oss fast. Så oppdaget hun hesten igjen og at vi fikk stor fart. Dette var spennende!!! Når vi passerte butikken hylte hun av fryd, det samme når hun så bussen som kjører herifra. Så kjørte vi tilbake over humpene igjen. Langs veien så vi bestefar som vi vinket hadet til siden han måtte på jobb. Lenger fremme stod bestemor, tante Synnøve, Mali og pappa. "Pappa! Se hesten, sitte på hesten." etterfulgt av et stort smil. Herlige jenta vår. Her er noen bilder fra kanefarten.

Nora har rosa dress og sitter på fanget mitt, jeg har rød jakke.

Nora syns hesten trengte litt mat etter turen

Etter hesteturen fant vi en benk å koste oss med pølser, vafler og solo i solskinnet. En fantastisk og minnerik dag.

6 kommentarer:

  1. For en herlig dag både for store og små.
    Du er vel sliten nå tenker jeg meg og sitter vel godt i sofaen mens du blogger litt.
    Ha en strålende kveld

    SvarSlett
  2. Ååå! Det hørtes ut som en flott dag!! Kjenner jeg blir litt stolt av Nora jeg også! SÅ flink :D
    Også må jeg si at jeg ble kjempemissunnelig på det nydelige været dere har hatt idag!
    Her bare snør det... I mengder!

    SvarSlett
  3. Fantastisk morsomt!! :D
    Å være med på sånt er noe av det kjekkeste med å være mamma! :)

    Gleder meg til og se bilder fra ditt skirenn ;)

    SvarSlett
  4. Åååå så koselig det så ut. Utolig stolt av Nora! Hun er så skjønn. Vi gleder oss til dokke kommer på besøk. Kan nesten ikke vente.

    Moro at nesten alle jentene i familien har deltat i skirenn og prestert over evne. Oldebesta, mormor, mamma, Nora, og ikke minst bestemor og tante Synnøve. Fantastisk. Litt mer skeptisk til neste bildereportasje, men jeg håper at sensuren fjerner det verste.

    Takk for ei fantastisk helg!

    SvarSlett
  5. du har jo bare verdens skjønneste familie da siv! er så glad i dere alle sammen =)
    Koslig at vi rakk rennet til Nora, hun var jo en mester igår! Hun varmer hjertet til tante hver gang, og lillestore mali da, som stråler om kapp med sola!! =) tanter lever lenge på det!

    Tusen takk for en super helg, jeg hadde det helt topp, og vi var jo så flinke alle sammen! Gleder meg allerede til neste år!

    SvarSlett
  6. Dette ble jo en skikkelig fin avslutning på en flott helg. Kværnerkollen i strålende vær med nydelige barnebarn. Litt overdrevent å si at Nora var veldig ivrig på ski, men med kraftig oppmuntring av Mamma,Pappa, Tante Synnøve , Bestefar og Bestemor ( Mali var avslappet til det hele ) kom hun gjennom løypa med for store støvler. Riktig størrelse er nå ankommet :)

    SvarSlett