søndag 7. mars 2010

Meg eier ingen

I dag ble jeg ferdig med nummer tre av bøkene mine.

Boken heter Meg eier ingen, og er skrevet av Åsa Linderborg.


Boken starter treigt og drar meg egentlig aldri helt inn i historien. Likevel sitter jeg igjen med helt tydelige bilder av barndommen til hovedkarakteren. En følelse av å selv ha opplevd det, at det er mine egne bilder som er nedtegnet. Midten av boken handler for meg ikke om så mye, bare begynnelsen på slutten. Boken avsluttes på en sterk måte og tårene bare triller. Sitter igjen med en følelse av sympati og medfølelse, men samtidig en enorm respekt for en pappa som gjorde alt for datteren sin og aldri fikk den respekten han fortjente og så sårt trengte.

De språklige bildene i boken er velskrevet og gjør begynnelsen verdt å lese. Slutten er utrolig og rettferdiggjør en til tider kjedelig bok. Smør deg med tålmodighet og forbered deg på sterke følelser, definitivt en bok det er verdt å lese.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar