fredag 5. mars 2010

Kroken min

Først må jeg bare fortelle om kroken min. Innerst i hjørnet av sofaen er kroken min. Til høyre har jeg utsikt over både stue og kjøkken, på venstre siden ser jeg ut over bakgården gjennom vinduet. Før var det bare et vindu, nå har jeg fått vinduskarm. I vinduskarmen min står en liten radio, strikkesakene mine, en lampe og som oftest er der et levende lys. Kaffekoppen min står der også. Jeg får alltid sitte her siden jeg trenger lys når jeg strikker, noe som resulterer i at jeg må strikke litt hver kveld for å være sikker på å beholde kroken min. Mitt favorittsted i leiligheten.

De siste dagene har solen lyst så utrolig vakkert, akkurat som den skjønte når det ble vår. Ute drypper det av balkongene, fortauene er snøfrie og all dritt som ble gjemt bort i høst kommer igjen til syne. Heldigvis bare for en kort tid, så snart snøen er borte begynner ryddingen, og i mai viser landet seg på sitt fineste. Snart skal jeg starte letingen etter en stol til å ha på balkongen, den skal være stor og god å sitte i, ved siden av må jeg ha et lite bord til å ha koppen min på, strikketøy og en bok. Så må jeg selvfølgelig ha et pledd. Jeg må finne balkongkasser til å plante både krokkuser og påskeliljer. Snart kommer hvitveisen frem. Våren er min favorittid.

Glede


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar