fredag 5. mars 2010

Det siste dyret

På onsdag leste jeg nummer to av bøkene jeg kjøpte.
 
Boken heter "Det siste dyret" og er skrevet av Bård Torgersen, som tilfeldigvis er læreren min.

 
(Selv om bildet over ikke er det samme som på fremsiden av boken velger jeg 
å bruke det som en illustrasjon, siden det  er det eneste jeg fant.)

Jeg likte boken utrolig godt, ble faktisk litt forbauset over måten han skriver på. Når man kjenner forfatteren sitter en alltid inne med en del forventninger til boken. I starten tar jeg meg selv i å lete etter kjennepunkter som viser at han skriver om seg selv, og enkelte steder føler jeg at jeg finner det. Språket i boken er ordknapt og presist. Jeg elsker måten han lar historien leve sitt eget liv og ikke lar seg begrense av korrektur og fastlåste tanker. Anbefales.

1 kommentar: