onsdag 17. februar 2010

Onsdagspreik

Først en ny fruktoppskrift, Mali syns det var veldig godt:)

Fruktmos
3 pærer
2 epler
70g aprikos
5 dl vann

Kokes i ca 30 min til alt er mørt, hell av vannet over i et litersmål. Kjør blenderen til mosen blir helt fin, og spe med fruktvannet til passelig konsistens. Ønsker du å lage fruktsaft av den resterende vesken så hell den i blenderen, spe med 1-2dl kokt vann, og mix.

Håper det faller i smak!

Nora er blitt så stor, i dag når jeg gikk på badet med Mali så hadde hun smurt på brødskiva si selv når jeg kom ut igjen. Leverpostei sånn halvveis fordelt utover. Hun ville igrunn ha kaviar fant hun ut, så da måtte leverposteien av og jeg smurte på kaviar. Men det er så rart at hun klarer å ordne sånt selv, uvant.

I dag skal hun på første ordentlige tur med barnehagen, bare de fem største på avdelingen får bli med. Midt i sovetiden er det også, så i dag blir det ingen soving. De har egen minibuss de skal bruke på utflukten. Kan tenke meg det er spennende! 

Hun er inne i en veldig trassete periode for tiden, men hun er så utrolig god også. En dårlig barnehagehenting blir fort glemt når hun iler for å finne smokken til lillesøster, kysser henne på kinnet for å trøste, når hun kryper inn i armkroken min for å finne roen for kvelden, eller når hun stormer jublende rett i armene på pappaen når han kommer hjem fra jobb. Omtenksom, full av energi og en liten sangfugl. Det er lille store jenta mi.

1 kommentar:

  1. ja det er viktig og "se" de gode øyeblikkene også.. :)

    SvarSlett