mandag 8. februar 2010

Og så fort kan en perfekt søndag snu til en elendig mandag.

Mandag som egentlig er min favorittdag. Ikke i dag.
Mali ville ha mat litt tidlig i går kveld, jeg somlet med å komme meg i seng, og kl 01.30 sovnet jeg endelig. kl 3 våknet Mali for mat, og så våknet hun igjen 3:15, 3:30, 3:45, 04. Akkurat lenge nok imellom til at jeg akkurat sovnet, for så å våkne igjen. Jeg har ikke oversikt over når hun sovnet igjen, men jeg lot Magnus overta en gang mellom 4 og 5. Han fikset sakene på et blunk og kom taslende inn igjen i sengen. kl 06 var det på an igjen med hyling og klaging, da endte hun i vår seng. Jeg tror ikke det ble så mye mer søvn på henne etter det, kanskje en halvtime i pappaens armkrok. Jeg kan spotte konturene av en hvit tann oppe og håper at det er det som er problemet og ikke noe mer avansert. Heldigvis sover Nora tungt og merket ikke noe til oppstyret.Tror jeg summerte opp at jeg sov i 2,5 timer i natt. Passet perfekt med hodepine og verkende kropp.

Ikke ble det bedre av å gå på vekten heller, der stod det nemlig 2,2kg OPP! Jeg kan ikke tro det, tror jeg velger å overse det og vente med skuffelsen til neste uke. Om det stemmer er jeg jo opp 0,2kg fra jeg startet prosjektet, og det kan jo bare ikke stemme. For morroskyld fikk jeg mail fra vektklubben også etter at jeg registrerte dagens vekt der, men godtroende tips om at "kanskje mer og hardere trening er det som skal til?"
Sjokoladehylla på Joker svimlet rundt i hodet mitt.
Må ikke, skal ikke. Det stemmer ikke.

Hvis vi spoler litt tilbake. På fredag begynte jeg med en ny trening. Det har nemlig vist seg litt vanskelig å få kommet seg ut både på skiturer og på treningssenter i ukedagene, hvertfall når det helst skal skje flere ganger i uken. Ikke at jeg har vært dårlig til å trene, for det har jeg ikke. Det har bare blitt litt stressende.

30 days shred
 
Jeg har hørt flere som har hatt gode resultater med denne filmen, og tenkte derfor det var verdt et forsøk. I tillegg skal hver trening ta bare 20 min, så det bør være mulig å få til en runde hver dag.
Jeg var vel litt høy på pæra før jeg begynte, for jeg trodde jo ikke det var så dårlig stelt med musklene mine. Men jeg må si at etter 20 min trening var jeg helt svett, sliten og skjelven i knærne.
Når jeg våknet lørdags morgen hadde jeg problemer med å reise meg, og enda større problemer med å sette meg. Var så innmari støl! Likevel bestemte jeg meg for å gjennomfør lørdagens treningsøkt. Når jeg våknet søndag hadde jeg enda vondere og hadde seriøse problemer med å bevege meg. At 20 min kan ha sånn effekt er helt utrolig, og jeg er helt overbevist om at hvis man holder ut de 30 dagene så vil det bli en forskjell.  Søndagen gikk jeg en skitur, så da droppet jeg filmen, og det samme skal jeg gjøre i dagen. Tror kroppen trenger litt tid på å komme seg nå.

Så kanskje vi bare skal si at jeg la på meg 2,2 kg muskler forrige uke? Da slipper jeg hvertfall å være så skuffet. Og forresten, jeg spiser ikke sjokolade, men gulrot:)

En positiv ting i dag er at vi hadde en veldig fin morgen og bra barnehagelevering med Nora. Jeg hadde tid, tålmodighet (hvor kom den fra?) og hun fikk kle på seg selv det hun klarte. Så tok vi akebrettet til barnehagen, hun fikk løpe litt rundt, men jeg var konsekvent på at nå skal vi gå opp. Og da gikk vi opp. Oppe på avdelingen var ikke hun fullt så flink, men det er dessverre ofte sånn hun reagerer i situasjoner hvor det er mye forandring, hun liker nok ikke det. Så hun dyttet og stjal leker fra de andre barna. Heldigvis ordnet det seg også, og en tankefull nydelig Nora vinket til meg fra vinduet når jeg gikk.

4 kommentarer:

  1. Skal se det bare er muskler snuppa:)
    Og 30 days shred ER genialt:)

    SvarSlett
  2. Huff, du har min dypeste medfølelse!!
    Vi hadde en forferdelig natt vi også...

    Og du skal ikke se bort ifra at du begynner å bygge opp litt muskelmasse ja, så du må ikke se så mørkt på de tallene!! :) Gi i allefall ikke opp!!

    SvarSlett
  3. Muskler og væske! :) Synes du er kjempeflink, jeg. Og midt oppi sånn hurramegrundt familiesykdom da gitt!! Jeg bøyer meg i støvet!

    SvarSlett
  4. Sier som Elin; all min medfølelse får du og!! Håper nettene er bedre nå. Her har vi også ei som tuller fælt for tida. Slitsomt både for store og små i grunn!

    Tror heller ikke du skal henge deg så mye opp i tallene på vekta. Muskler er jo tyngre. Jeg har f.eks ikke gått noe ned de siste tre/fire mnd, selv om jeg merker på klærne at jeg har blitt tynnere. Tror det har med at jeg har trent endel styrke!

    Lykke til videre med trening, barnehagelevering/henting, slitsomme netter og sykdom! Heier på deg!

    SvarSlett