mandag 22. februar 2010

Mandags kveld

I dag var jeg på 2-års kontroll med Nora. Både lege og helsesøster syns alt så fint ut og spesielt helsesøsteren ble helt sjarmert. Det var henne vi kom til sist og da hadde Nora tødd opp litt. Lekte seg og sang sanger som omhandlet alle tingene hun så. For eksempel "se min kjole". Veldig fint å få vise frem ei så fin jente:) Hun hadde blitt hele 13,8kg, noe som tilsvarer litt over snittet, høyden var 90cm som er midt på snittet. Verdens beste lille storejente! Jeg er veldig fornøyd med spesielt vekten, siden hun var litt lita når hun ble født henger det liksom litt i meg at hun må få i seg nok mat. Derfor var det utrolig godt å se at hun følger kurven sin så fint. Jeg snakket litt med helsesøsteren angående trassen, og vi skal få noen tips og triks om hvordan vi skal hanskes med det. Jeg frykter det er genetisk;)

I dag kom det pakke i postkassen vår, "til Nora" stod det. Hun reiv av papiret og oppdaget enda et papir på innsiden, en luring hun som har sendt den. Inni pakken lå det en nydelig hjemmestrikket genser, Nora ville prøve på med en gang, men ville ta den av igjen ganske raskt også. Ble nok litt varmt:) Genseren er strikket av "Oldebesta" i Stordalen og kjenner jeg henne rett så kommer det en med "til Mali" på om ikke alt for lenge. Jeg må legge ved noen bilder av den fineste storejenta i verden med nygenseren. Jeg knipset så fort jeg kunne, men "lynet" er raskere, så rakk ikke å få med så mye.

Spennende pakke

Næmmen, en genser fra Besta!

Se mamma
Kan vi ta av nå?

5 kommentarer:

  1. Jeg ønsker meg også en sånn oldebesta. Uforskammet sprek og uovertruffen strikker!!

    SvarSlett
  2. Så fin genser på ei fin jente! Deilig å ha noen som kan strikke! (Hvordan går det forresten med treningen? Her har vi sykdom i huset og jeg har ikke fått trent på noen dager...)

    SvarSlett
  3. Uff, trening ja. Du må ikke spørre:p
    Jeg har prøvd å få unna skiøktene mine og klarer igrunn ikke så mye mer enn det akkurat nå. Endelig fått svar på plagene jeg har hatt en stund, jeg har lav blodprosent (6). Så det forklarer jo hvorfor jeg ikke føler formen stiger, og hvorfor jeg ikke har følt meg så bra. Prøver å få i meg mye jern i kosten + piller, så satser jeg på at energien og treningslysten kommer flyvende tilbake snart:)

    SvarSlett
  4. Kjekt å sjå at genseren kom fram. Den ser ut til å vere litt stor da, men ho veks nok i han om ikkje lenge.

    SvarSlett
  5. Godt det ikke bare er meg som ikke får til trening for tida ;-), men vi får satse på at det kommer bedre tider. Lav blodprosent er ingen spøk, altså! Jeg hadde det etter jeg fikk Mathea og det tok laaaang tid før jeg følte meg som et menneske igjen. På barsel denne gangen (hadde noe lav bp nå og) anbefalte de floradix med jern som kan kjøpes i matbutikken. Og det hjalp veldig. Håper energien og formen kommer raskt tilbake. :-)

    SvarSlett