torsdag 25. februar 2010

Ikke så mye som skjer her om dagen, men må jo skrive litt likevel:)

Jeg har begynt på eksamensoppgaven min som skal leveres inn 19.april. I påvente av svar fra Nav angående permisjon fortsetter Magnus å jobbe fulltid, men håpet er at han skal få betalt permisjon så han kan få være hjemme med Mali.  Til eksamen skal jeg skrive en novellesamling på mellom 5 og 10 noveller, noen på nynorsk og noen på bokmål. Til nå har jeg bare handlet inn litt bøker til inspirasjon og nye skrivesaker, så vidt begynt å lese på ene boken. Men ting skjer jo jammen hele tiden, er nok å henge fingrene i. Neste uke blir det mer seriøs jobbing, det må det bare bli.

Jeg lukter på noen jobber som sommervikar i aviser også, tenkte å sende inn søknader denne uken. Er jo verdt et forsøk, og et sted må man begynne. Er litt morsomt, for når jeg kjenner at noe er riktig får jeg helt sommerfugler i magen og blir superivrig. Sånn ble det når jeg så den ene stillingsannonsen, så håper jeg bare de som sitter på andre siden får den samme følelsen og ansetter meg på flekken. Det hadde vært noe det!

Så må jeg fortelle at på onsdag hadde jeg besøk av en journalist og en fotograf fra avisen Vårt land. De intervjuet meg angående det å lage barnematen fra bunnen av, og tok masse bilder av minste solstrålen min. Så vidt jeg forstod har de planer om en serie fremover og dette er den delen som handler om de minste barna. En rekke eksperter har også uttalt seg om det å lage maten selv, så er jeg den praktiserende mammaen som viser hvordan det gjøres. Husmorsiv, hehe:)
Artikkelen kommer på trykk i morgen (fredag) og så vidt jeg vet kommer det i papirdelen og ikke på nett, men jeg er langt i fra sikker. Er hvertfall veldig spent på hvordan det ble og på bildene av Mali.

I dag har vi prøvd å trene litt konsentrasjon og tålmodighet med Nora ved å bygge puslespill (sånne store i tre med dyr på osv). Hun var så utrolig flink og imponerte mammaen stort. Må være pappaens støtte som gjorde underverker, for hun bygde det samme sikkert 10 ganger, så begynte hun på et nytt, men da det ble litt vanskelig var hun lei. Men det viktigste, hun satt stille i sikkert 20 min å puslet helt rolig. Deilig å se at hun kan finne roen om hun forsøker, det har en tendens til å være full fres hele dagen:)

I morgen er det karneval på barnehagen, jeg har lett byen rundt etter klovnedrakt, men det har vist seg umulig å oppspore, utenom i str 10 år eller større. Vi føler jo at Nora er vår lille klovn:) Til slutt gikk jeg innom Festmagasinet, og endelig hadde jeg litt mer hell. Der hadde de karnevalsdrakter av alle slag og i alle størrelser. Jeg syns ikke klovnedrakten var så festlig, og etter å ha tenkt litt så slo det meg at Nora aner sikkert ikke hva en klovn er, og at hun trolig ikke ville tatt den på uansett. Så fant jeg en nydelig søt og lodden kanindrakt som fikk bli med hjem. Nora elsker dyr, og en liten kanin må jo være det perfekte kostymet. Jeg fikk tatt noen bilder av henne første gangen hun prøvde den på, jeg har aldri sett søtere kanin. Hun var ikke så alvorlig som hun kan se ut til på bildene. Det var bare at hun fant rotte og smokk rett før vi tok den på, og da blir hun litt salig:)
Neste år skal Mali få være kanin på karneval, og det passer jo om mulig enda bedre siden hennes favorittkosebamse er en kanin.
 
  
 

4 kommentarer:

  1. For en utrolig nydelig kanin, lurer på om de selger slike i dyrebutikken. Jeg får ta meg en tur i morgen og se, kanskje jeg er heldig og får en Nora med hjem.

    SvarSlett
  2. Oj oj så spennede med jobbsøknader!! Krysser fingrene for at du får den du helst vil ha :D

    For en nusselig liten kanin du har! Den dressen så bare helt herlig ut! Hadde de den i voksenstørrelser hehe ;) Nyt å kunne kle henne opp i det DU vil. Før du vet ordet av det er det kun prinsessekjoler som gjelder...

    Klem!

    SvarSlett
  3. For en skjønn kanin! Håper hun har en morsomt dag på karneval. :-)

    Jeg ble jo nysjerrig og gikk til Vårt Land og fant artikkelen jeg. http://www.vl.no/magasin/viogvart/article4994097.ece Liker veldig godt toppen din!

    SvarSlett
  4. morsomt dag? Jaja, sånn går det når jeg skriver litt fort.. hehe

    SvarSlett