mandag 8. februar 2010

En perfekt søndag

Nå er endelig begge jentene her friske, bare litt hoste igjen så er vi friske hele gjengen. Må si det var en stri forkjølelse, ikke vært borti så langvarende og "tung" forkjølelse før. Satser på at vi er herdet for en stund nå:)
Mali har hatt en del hoste på natten, så ikke mye søvn på oss i det siste. Men i natt sov hun endelig godt igjen! Spiste 23.30 og igjen kl 06.10. Det er vi fornøyd med:) Utrolig godt med litt sammenhengende søvn.

Nå er vi skikkelig i gang med mattilvenningen igjen også, hun er jo så stor nå at det er på tide med litt annen mat enn bare melk. Nå har vi grøt til frokost, brød og frukt til lunch, middag og så grøt til kvelds igjen + pupp, pupp, pupp, pupp, og sikkert enda mer pupp. Tror hun snart er oppe i en kvart brødskive i knøttsmå biter, pysemamma er så redd hun skal sette i halsen. Middagen har det gått trått med, og ingenting har igrunn vært populært. Nå har vi funnet noe som hvertfall duger nok til at hun gidder å svelge. Et halvt lite glass utblandet i vann er det hun spiser. Skal kutte ut mer og mer av vannet og øke mengden etterhvert. Det viktigste er at det er litt variasjon i forskjellige måltider, og det nærmer vi oss:) Jeg ammer fortsatt om natten og har igrunn ingen ambisjoner om å slutte med det enda. Hun spiser godt de 2-3 gangene hun faktisk spiser, så det er åpenbart ingen kosespising. Inntil hun spiser ordentlig på dagtid av annen mat skal hun få fortsette med nattpuppen. Kanskje bortskjemt, men det er jo minste lille gullklumpen min. Jeg makter ikke å si nei enda.

Se på disse øynene da, liten røver

Så til min perfekte dag, som selvfølgelig er et resultat av min fine lille familie. Det er nemlig ingen som kan gjør deg så trist, sint, glad og stolt som de aller nærmeste. 

I dag var det min tur til å sove lenge, 10.30 ble jeg vekket av en smilende og glad Nora og en minst like fornøyd pappa. Jeg benyttet muligheten til å ligge enda litt lenger og bare hørte på hvordan de koste seg på stuen. Når jeg kom ut satt Nora å sang til Singsang-kortene sine, Magnus spilte gitar til og Mali sov. Noen som sa idyll? Bordet var ferdig dekket med frokost. 

Litt etter ble jeg hentet av Wenche, og vi gikk en 9,5km lang skitur i fantastisk vær. Formen var ikke helt på topp, og svigermor gikk lett fra meg i dag, men jeg syns vi hadde en kjempefin tur formen til tross. Må si hun er blitt fryktelig lett på tå der hun spretter oppover bakkene. 

Når jeg kom hjem laget vi kjøttsuppe med pølser i og ventet på at Mali skulle våkne. Så snart hun våknet kledde vi på oss og dro i akebakken. Var en utfordring å kle på når vi hadde verken vintedress eller vintersko, alt ligger i barnehagen. Men med en tykk ulldress under,  parkdress og støvletter holdt det til en liten aketur. Først ut var Nora og pappsen.

Klar ferdig, gååå!

Oooooj, dette går fort.
 
 Latterkrampe i bunnen av bakken.
Bildet av meg og Nora var mildt sagt ikke noe å skryte av, så det tar jeg meg frihet til å utelate. 
Og flere bilder ble ikke tatt ute, ble stående å prate med Synnøve og Jens som kom innom en snartur.
Mali var også med ut, men jeg glemte å ta bilde før vi kom inn i gangen og jeg oppdaget de fine røde kinnene hennes. 
 
  Nora har vært i så godt humør i dag og vi har virkelig hatt en fin dag sammen alle fire. Når vi kom inn
  igjen lekte Nora og Mali sammen helt til leggetid altså 2 timer. De koser seg så innmari mye sammen nå. Vi er fantastisk heldige som har to så nydelige og gode gullklumper.

Til kvelds fikk jeg hodepine, så ille at tårene trillet og jeg ble liggende helt utslått på sofaen. Heldigvis ga det seg etter mye drikke, en paracet, barna var kommet i seng og jeg fikk servert deilig wok som Magnus hadde laget. I dag har han virkelig vært en drømmemann, og ikke minst drømmepappa. Er kanskje et = mellom de to:)

I morgen er det veiing, jeg er utrolig spent, men har lave forventninger. Så skal jeg fortelle dere om den nye treningen min. Jeg er nemlig så støl at jeg har problemer med å sette meg ned på do.

Håper dere får en fin natt alle sammen!

En ekstra tanke går til Gøril, vi tenker på dere og ønsker dere alt godt. 

Så ønsker jeg god bedring både til Elins lille William, Monas lille Daniel, Monicas lille Zara Kristin og Toves storegutt Andreas. Mye sykdom for tiden, jeg håper de alle sammen er bedre i morgen. God bedringsklem sendes fra meg og jentene:)

2 kommentarer:

  1. Tusen takk søte du! Det går heldigvis bedre med William nå :)
    Høres ut som dere har hatt en superduper søndag (om jeg ser bort fra hodepinen din)!! Herlig familiesøndag!!
    Haha, stiv og støl ja!! Kent måtte dytte stolen min inntil spisebordet, for jeg klarte ikke å komme meg nært nok selv... Men i dag klarte jeg i det minste å gjennomføre en ny runde hihi ;)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Daniel er heldigvis bedre nå han også. Han surkler fortsatt og spiser lite eller ingen ting da. Men det kommer seg helt sikkert snart det også :)
    Høres ut som en fantastisk fin søndag da!! :) Og du har jo virkelig blitt sporty! Jeg er sikker på at det bare er muskler du har gått opp ;)

    SvarSlett