mandag 15. februar 2010

Bra dag!

Morsomt hvordan en dårlig dag kan snu til bra eller bra dag snu til dårlig på bare få sekunder. Forutsetningene for dagen var så som så, jeg har en hodepine som nekter å slippe taket, er over en uke siden den kom og den er mer intens for hver dag.
Natten var heller ikke mye å skryte av, som alltid treig i seng (00.30)og sovnet ikke ordentlig før klokken var 2.30 eller noe sånt. Mali syns nemlig det er helt greit å få mat hver 2-3 time om natten, jeg er ikke enig. Hun spiste før jeg la meg, så jeg sendte Magnus inn for å få henne til å sovne igjen. Han ordnet selvfølgelig biffen:) Men i samme sekund som han gikk inn til Mali kom den største nattevandreren vår gående. Hun er så innmari søt altså, hun enset ikke Magnus som stod ved sengen, gikk bare direkte bort til meg, krabbet opp i sengen og la seg i armkroken min. Er jo vanskelig å si nei til noe sånt, men jeg får ikke sove ordentlig med barn i sengen. Hun fikk ligge der når Magnus var inne hos Mali, så ble hun båret på rommet sitt igjen, uten protester. kl 5.50 syns Mali at det ikke var greit å være uten mat lenger, hun fikk komme inn til meg, fikk mat fra ene siden (med en baktanke om at hun heller skulle spise opp frokostgrøten) så lå hun å vrei seg, mikket og makket til kl var 06.30 og Nora kom traskende igjen. Summa sumarum endte jeg vel på 3,5 timers søvn eller noe sånt.

Men så snudde det heldigvis! Vi stod opp, alle i godt humør, ingen trass. Så gikk jeg på vekta som kunne vise:

-3,2kg fra forrige uke (3kg totalt)
-2,5cm midjemål (8cm totalt)

Så da nådde jeg delmål en på vekta, nemlig ned 2,5kg og delmål to på midjemålet, ned 8 cm. HURRA!

Sånt får man energi av, så nå har jeg laget ukesmeny og handleliste. Her er ukens middager.

Mandag: fiskeboller i karrisaus med poteter og gulerøtter
Tirsdag: Koteletter med brun saus, poteter og agurk
Onsdag: Kylling og tomatgryte med hvitløksbaguetter
Torsdag: Rødspette, poteter, gulerøtter og fiskesaus
Fredag: Fajitas
Lørdag: Kyllingsnadder med paprika, løk, ovnsbakte poteter og kyllingsaus
Søndag: Middag på Korsvoll

 Kanskje ikke så spennende, men tror de her hjemme blir godt fornøyd, og det er det viktigste.

Forrige uke kom jeg hjem med disse fargeglade skjeene fra Rice, jeg blir i så godt humør av alle de fine fargene:)


Nå er det forresten bare litt over 3 uker til vi skal gå Ingalåmi! Jeg kan ikke si at formen er på topp enda, men jeg jobber med saken, og gleder meg til turen.


Var mye annet jeg skulle blogge om som jeg har glemt. Nå skal jeg fortsette å få orden på rothuset mitt, man må utnytte sånn positiv energi. Så skal jeg trille tur å få hentet pakken min fra Sweet memories når Mali våkner.

1 kommentar:

  1. Huff, hørtes ut som en slitsom natt! -men godt at dagen startet bra for det! Hurra for fine måletall! Vekta mi står irriterende stille. Nå skal det sies at jeg ikke har vært flink i helga. Har ikke fått trent, og har spist alt for mye sjokolade... Men nå er det ny uke og nye muligheter!!!

    Håper uka blir god for dere! Heier på deg videre og er sikker på at du kommer til å klare Ingalåmi med glans!

    SvarSlett