fredag 19. februar 2010

9 mnd!

Det er ikke bare Nora som er blitt stor, Mali er også blitt stor jente. I dag er hun 9 mnd gammel, store lillejenta mi:) Vi var på kontroll på helsestasjonen i går, hun har omtrent ikke vokst den siste mnd, men det bekymrer meg ikke så mye. Hun er veldig aktiv, har vært syk og jeg har forventet at veksten skulle stagnere. Tallene er: 9330g 69,5cm og 44,5 ho.
I går oppdaget jeg for første gang at hun slipper seg når hun står, og at hun kan stå noen sekunder uten støtte. Lekekassen blir brukt som gåstol, og hun skur den rundt på gulvet her hele dagen.
I går tittet også tann nr 3 gjennom, nemlig en av tennene oppe.

Og selv om jeg for få dager siden sa at jeg ikke orket å nekte henne mat om natten så har vi tatt fatt på det. Planen er at hun skal få det måltidet hun har før vi legger oss 23-24 og deretter ingenting før morgenen igjen, tidligst 6. Første natten utsatte hun det første måltidet til 1.30, våknet to ganger hvor pappaen gikk inn med smokk, så fikk hun mat 6.30. I natt gikk det enda bedre. Hun spiste 23 våknet bare en gang (tror jeg) for smokk og kl 8 måtte jeg vekke henne. Det har med andre ord ikke vært en eneste tåre hittil, kanskje begynnerflaks? Eneste problemet er at det bare duger om pappaen gir smokken, ser hun meg er løpet kjørt. Sånn får det bare være i en overgangsperiode. Jeg syns hun er kjempeflink!

Hvis du ser godt etter nede så kan du se to av tennene mine. 
Mamma syns jeg er verdens søteste baby!

10 kommentarer:

  1. Så flink hun er!!! Og grattis med enda en tann :)
    Lykke til videre med avvenningen. Det høres jo ut til at det kommer til å gå fint uten store problemer. Deilig da!

    SvarSlett
  2. Fine lillestore jenta!

    Lykke til med avvenning. Høres ut til at det går greit!

    SvarSlett
  3. like sprek som mora høres det ut som :)

    SvarSlett
  4. Jeg trenger da ikke gåstol Astrid Marie;)

    SvarSlett
  5. Herlig Herlig :)
    Hurra for 9 måneder!
    Også så flink som hun er!!
    Krysser fingrene for at avvenningen ikke blir verre en som så :D

    SvarSlett
  6. De er jaggu meg like de jentene våre...
    Zara slapp seg for 3 dager siden og står litt uten støtte..
    Og fungerer på samme måte her med avvenning.
    Jeg må for guds skyld holde meg unna... Hehe!
    HURRA for 9 mnd...

    SvarSlett
  7. Hei ! Jentene dine har jammen vokst sida sist ej såg dei :) Håper alt står bra til med dej og dine . klem

    SvarSlett
  8. Så herlig med tårefri start på avvenningen. Jeg gruer meg til vi må til pers, det kommer ikke til å bli så lett tror jeg. Så herlig med de små tennene som viser på bildet, hun er et skikkelig sjarmtroll lille Mali.

    SvarSlett
  9. Bare vent til de blir så store som mine og man kan ha lange samtaler med dem. Det er utrolig hyggelig. En helt annerledes måte å være sammen på. For ikke å snakke om at man slipper å skifte bleier!

    SvarSlett