søndag 24. januar 2010

Siden sist

Er ikke det rart at man kan ha så travle dager som hjemmeværende? Jeg føler at tiden knapt strekker til.

Hentingen i barnehagen på fredag gikk så som så. Egentlig tror jeg det var ganske likt som ellers, og det ble ingen synging den dagen heller. Det føltes forøvrig lettere siden jeg ikke hadde med meg Mali, så jeg slapp hvertfall å gå ut døren med ei hylende jente under arma, så noe positivt var det jo å spore:) I helgen har hun vært veldig flink, ikke de store raseriutbruddene.

Fra fredag til lørdag overnattet Mali hos bestemor og bestefar så vi skulle få litt tid alene med storejenta vår, jeg regner med baktanken var at de skulle få litt alenetid med Mali også:)
Overnattingen hadde gått kjempefint, men det regnet jeg jo igrunn med. Mali er stort sett rolig og fornøyd så lenge hun får mat og søvn når hun trenger det. Når hun i tillegg fikk et godt bestemorfang å sitte på så kunne det jo ikke slå feil. Tror de har kost seg.

Det gjorde vi også. Som sagt fikk jeg en rolig henting av Nora på fredag, og når jeg kom hjem så tenkte jeg at jøss, er det sånn det er å bare ha ett barn? Jeg merker det ikke så ofte, men det er når man har bare ett barn man skjønner hvor slitsomt det er med to. Man får litt mer overskudd til å leke og kose når det er bare en der om gangen. Så vi koste oss, lekte og tullet. Gjorde ikke noe spesielt, men koste oss masse sammen.

På lørdag kl 12 kom Mali hjem igjen sammen med bestemor, og siden Magnus var forkjølet og hjemme fra jobb klarte jeg å tigge meg til en skitur. Mali stakkar fikk bare litt kos og pupp før jeg raste ut dørene her.

Skituren gikk fra Langmyra til Sognsvann og videre opp til Ullevålseter hvor vi hadde en liten pause, så fra Ullevålseter via Nordseter og ned igjen til Langmyra. Ca 12km som vi brukte 1 time og 20 min på. Utrolig fin tur! Litt dumt at man blir gående omtrent i kø oppover mot Ullevålseter, er vel spesielt i helgene når så mange tar turen. Jeg kjente at kroppen funket bra både på flata og i bakkene oppover, men ble selvfølgelig god og varm. Turen ned igjen var nesten det beste, på tross av at jeg ikke er spesielt god på nedoverbakker. Nå går jeg fra svigermor på flata, men i nedoverbakkene er hun fortsatt dronningen, jeg er nok for pysete. Når vi kom tilbake til bilen kunne hun fortelle at hun syns jeg var en sinke første gangen, men ikke nå lenger visst:) HURRA!:)

Her er noen bilder fra turen.

Meg og Wenche




Meg og Synnøve
 

I morgen er det ny tur, jeg gleder meg!

7 kommentarer:

  1. Så flink dere er!! :D
    Jeg blir helt mo i knea bare jeg tenker på skigåing jeg, hehe! Ikke min sport, selv om jeg så absolutt hadde hatt godt av treninga! Satser på at treningstimene på sentret gjør samme nytten, selv om du nok nyter mye bedre luft enn meg ;)
    Tror nok det er lurt å sette av litt "storesøstertid" av og til, spesielt når trass og motvilje og sure miner preger hverdagen. Lea er heldigvis over den verste trassen nå, men har merket at litt alenetid med enten mamma eller pappa (eller begge to) kan gjøre underverker når alt butter litt imot. Dessuten så tror jeg at både babyer og besteforeldre bare har godt av å få litt alenetid også uten en foreldre som henger over skuldrene og storesøsken som lett kan "stjele" oppmerksomheten!

    Ha en riktig fin skitur i morgen også! Jeg skal få opp tempoet på hjertepumpa på en Puls-time på Fysak ;)

    SvarSlett
  2. Så fine bilder. Ordentlig idyllisk. Du er jammen heldig som har en sprek svigerinne og svigermor som alltid er klar for en tur. Godt tur i dag også. Jeg må ha en treningspause til i morgen. Skikkelig gangsperre på innsiden av lårene.

    SvarSlett
  3. Så utrolig flink du er. Helt grusomt for meg å se slike bilder, for jeg er så innmari lat, og får så dårlig samvittighet.. Hehe..
    Kjempemorsomt at du faktisk synes det er artig å gå på ski også da, da er det jo ikke noe pes å trene.
    Flotte bilder :)

    SvarSlett
  4. Blogger Siv Iren sa...

    Jeg tror du har rett i at det er lurt med storesøstertid Elin. Jeg har liksom tenkt at det holder at vi går på et rom for oss selv og at Magnus passer Nora eller lignende. Men helt tydelig at hun satte pris på å få være helt alene. Jeg var imponert over at hun ikke ble sint når jeg fortalte at Mali var hos bestemor, trodde hun kom til å bli sjalu. Og for en gjensynsglede da. Helt magisk!

    Ja mamma jeg er heldig som har de, på alle måter. Utrolig morsomt at vi skal på Ingalåmi sammen heile gjengen, gleder meg!

    Gøril det er som du sier, når det er morsomt så er det liksom ingen sak å trene. Føles jo ikke ut som trening i det hele tatt.

    SvarSlett
  5. Ditta kalla vi sporty Spice=) Stå på...gleda me til e kan komme tilbake i formene e me....
    U look Great <3

    SvarSlett
  6. takk for turen! =)
    synes du har blitt riktig flink jeg! Jeg har jhøpt meg skidress idag, bjørn sæhli drakt hjlper nok på farten, hehe, ble ikke tigths på meg, ble bare stående å fnise i prøverommet, får holde med rompe takske ;) apropo, ikke glem å legge ut de fine rompebildene jeg tar neste gang!! =)

    ses kanskje i løypa på lørdag da!

    SvarSlett
  7. hoho! det var mange skrivefeil på et kort innlegg, haha!

    SvarSlett