onsdag 27. januar 2010

Er lite blogging på meg for tiden, dagene går stort sett med til å være sammen med jentene, rydde og holde litt orden her hjemme, og å trene.

I dag er Nora hjemme fra barnehagen. Hun hadde feber og stygg hoste når hun våknet i går, men i dag er heldigvis feberen borte. Mali virker ikke som om hun er smittet, så jeg håper hun slipper unna.
Nå har jeg sunget gjennom alle sangene på Singsang-kortene til Nora. Hun ville nok gjerne sunget alle sammen enda en gang, men jeg prøver å snike meg unna litt.
Jeg skulle egentlig ut for å møte noen venninner men det må jeg dessverre avlyse siden Nora er hjemme fra barnehagen i dag.

Prosjektet mitt går sin gang, status fra start er:
-1kg
-6 cm midje
Det er jeg fornøyd med:)

Prøver å lage mesteparten av maten fra bunnen av, og kutte ut eller finne erstatninger for ting med mye fett eller sukker. Det siste påfunnet er å lage egen yoghurt. Dvs, jeg lager jo strengt talt ikke yoghurt. Jeg bare kjøper yoghurt naturell, eventuelt tine Ja. Så blander jeg i frukt. Har prøvd naturell/skogsbær og banan med suksesss, og tine Ja vanilje/mango og eple. Den siste ble veldig populær og forsvant med det samme. Veldig godt blandet med litt musli:)

Vet ikke om jeg har så mye mer å melde om jeg. Ikke har jeg bilder heller, har ikke lastet over fra kameraet. Legger inn en annen dag!:)

5 kommentarer:

  1. Så flink du er som trener! Skulle gjerne hatt -6 cm på midje jeg og... Problemet var bare denne motivasjonen, da. Har ikke mulighet for barnevakt på dagtid, så da blir det lite trening. Og på kvelden er jeg ofte så sliten at jeg ikke orker...

    SvarSlett
  2. Du må teste å lage egen musli også! denne oppskriften har jeg fått fra søsteren til jens, og den er bare supergod! og veldig fin i norgesglassene mine =)

    Linas Müsli

    5 dl havregryn
    2 dl vetegroddar
    1½ dl linfrön
    3 dl solroskärnor
    1 dl skalade sesamfrön
    2 dl flytande honung
    1 dl rapsolja

    Sätt ugnen på 175 grader.
    Blanda alla ingredienser väl i en långpanna.
    Rosta i ugnen 25-30 minuter tills blandningen fått fin färg och är torr.
    Rör om då och då.
    Låt müslin kallna när den är färdig.

    SvarSlett
  3. Genialt Synnøve! Det var nemlig neste post på programmet:D Skal helt klart testes.

    Elisabeth, hva med å teste zumba, 30 days shape eller en annen hjemmevideo?

    Jeg turte ikke å nevne det over, men i går trente jeg 80 min zumba her hjemme, lastet ned på nett bare. Funket kjempebra, og jeg var ordentlig svett. Var litt i retning høypulstimer, bare med mer vrikking:) Poenget var bare å få opp pulsen uten å måtte gå ut døra.

    SvarSlett
  4. Ja gjør det, og magnus som er så ram på svensk kan jo oversette, hehe ;)

    Er helt heta på det med youhurt og blåbær / bringebær på toppen, bærre lækkert!

    SvarSlett
  5. Hvilken yoghurt bruker du?
    Nå står han her å lager smoothie faktisk, ikke bare jeg som blir sunnere. Morsomt at han liker godt det jeg lager:)

    SvarSlett