mandag 18. januar 2010

En ny uke står på hell

Og jeg føler meg klar.
Denne uken bare kjenner jeg skal bli bra. Har fullt opp med planer og masse trening som skal gjøres. Har akkurat skrevet ukeshandleliste og gleder meg til å lage mat, kanskje spesielt til at Magnus også skal spise sammen med oss denne uken. To lange uker med mellomvakt og seinvakt, så her i huset har jeg og jentene styrt alene. Vi klarer oss fint vi altså, men vi savner jo Magnus på ettermiddag og kveld, så nå skal det bli godt å få en vanlig uke.

Her er matplanen denne uken:
Fiskegrateng, poteter, gulerøtter og smeltet smør
Ovnsbakt kylling med pasta
Spaghetti bolognaise
Laks teryaki i form med ris og creme fraishe
Kjøttkaker i brun saus med poteter og gulerøtter
Kyllingfilet med ovnsbakte poteter,  wokede grønnsaker og bretagne kyllingsaus
Skinkestek med poteter, gulerøtter, brokkoli, rosenkål, surkål og brun saus
Dessert søndag. Is med varme bjørnebær


Gjelder å balansere kostholdet sånn at det blir forholdsvis sunt, og at alle får noe de liker:)


Trimplanen for uken er også klar. Blir hardt kjør i starten av uken, men det får gå. Må bare trene når jeg har mulighet, og i helgen kan ikke jeg. Mandag blir det høypuls time på Sats og kanskje en lang gåtur. Tirsdag rolig trilletur. Onsdag blir det skitur sammen med en venninne. Torsdag blir det skitur sammen med svigermor, 9km og fredag skal jeg ligge på sofaen å sløve med god samvittighet. Det blir det beste av alt:)


Ja jeg har kanskje ikke nevnt det her, men jeg har begynt å gå på ski igjen. Eller begynt og begynt, og igjen og igjen. Jeg har vel egentlig ikke gått noe særlig på ski siden jeg var lita jente, og har til nå bare gått en gang i år. MEN, jeg har meldt meg på Inga-Låmi, Norges største jenteskirenn. Jeg skal gå 15km på tid, så ikke all verden å skryte av, men veldig motiverende å ha noe å trene mot.


Mormor er allerede en erfaren Inga-Låmi dame og har vært der mange år på rad sammen med en gjeng damer. Mamma og Trude (søskenbarnet) fortalte at de vurderte å melde seg på for første gang i år, så da slengte jeg meg like godt med. Så fikk jeg med meg svigermoren min Wenche og svigerinnen min Synnøve. Hun skal gå Skarverennet også, så hun kan nok regnes som proff:)
Til sammen er vi damene team snø(i)hetta. Vi skal bo på samme hotel, så etter skirennet blir det både svømming, massasje og en deilig middag. Jeg gleder meg masse, blir utrolig gøy!


Massasjen har jeg forresten som premie til meg selv hvis jeg når et av delmålene mine på slankingen, men det satser jeg på at jeg klarer.


Så nå er det altså skitrening som står på planen fremover. Første turen gikk veldig fint. Jeg falt på rumpa i første bakken og observerte min spreke svigermor som forsvant i rask fart rundt neste sving. Heldigvis ventet hun på meg, og etter hvert vil jeg påstå jeg nesten holdt tritt. Bakker er visst ikke min styrke, og skifting av spor i høy fart gjør meg litt småsvett. Mon tro om det har noe med en viss konkurranse meg og stefaren min imellom for noen år siden. I alt for stor fart innbilte jeg meg at jeg kunne hoppe over i ett tverrgående spor og fortsette videre. Det gikk ikke, og jeg forslo ribbena mine så jeg hadde vondt fryktelig lenge etterpå. Det gjør jeg ikke igjen, men det jeg derimot skal gjøre er å trene så jeg kanskje har mulighet til å slå han i neste konkurranse.


Tilbake til turen ja, vi kom oss gjennom løypa på 9 km uten noen problemer, passerte Vegard Ullvang gjorde vi til og med (at han kom motsatt vei hadde nok ingenting med saken å gjøre). Det fristet til gjentakelse, og jeg gleder meg til skitur på onsdag!


Mamma har spandert fancy skiklær på meg, så nå er det bare meg det står på. Buksen er faktisk så behagelig at jeg har brukt den inne i dag.


Håper dere alle har hatt en fin helg, det har vi:)


Mamma "mormor" har vært på besøk og vi har kost oss masse sammen. Hun og Nora har tilbrakt flere timer sammen på rommet til jentene, lekt middagsselskap. Veldig koselig med mamma på besøk, og vemodig at hun må reise igjen. Jeg er heldig som har en sånn mamma å se opp til, og jentene er heldig som har en sånn god mormor. Jeg har ikke tatt et eneste bilde i helgen, så vi må ha vært opptatt på tross av at vi har gjort lite. Gleder meg til neste gang!


Nå er det på tide å komme seg i seng, i morgen tidlig kommer verdens snilleste svigermor for å passe Mali så jeg kan få gå til tannlegen. Sist jeg var der nynnet han "det blir ikke hull i en tann som er ren" så jeg gruer ikke meg det minste til å reise dit igjen. Bare spent på hvordan tennene ser ut:)


Ha en fin natt!










2 kommentarer:

  1. Hei Siv Iren.
    Du er mer enn hjertelig velkommen til oss med den menyen.
    Vi tar det litt etter hva som frister den dagen og i dag blir det rød fisk og knekkebrød hilsen Brage. Så enkelt er det.
    Hilsen Mariann og turboprinsene

    SvarSlett
  2. Utrolig koselig å være på besøk og veldig vemodig å reise. Savner dere nesten før jeg har gått ut døra. Utrolig glad i dere alle fire. Suss & klem fra momo

    SvarSlett