lørdag 2. januar 2010

Barnetv og besøk

Må bare vise et bilde av Nora som ser på barne-tv først. Hun satt så fint og helt konsentrert, spiste druer og klementin. Jeg er faktisk ganske overbevist om at hun liker bedre frukt enn godteri, og det er jo helt supert! Så gjelder det bare for oss rundt å ikke lære henne til at godteri og kaker er så mye bedre. Litt av ei jente vi har. Ikke liker hun kjøtt heller, men fisk det elsker hun:)

Når vi var på besøk hos "Besta" i Stordalen hadde hun fått låne en stol som hun hadde foran tv-en. Sofaen min kalte hun den og satt der ofte å koste seg. Magnus og jeg lurer på om vi skal prøve å finne en sånn stol som hun kan ha her hjemme også. Problemet med sånne stoler er bare at de som oftest ikke er noe særlig pene, og denne vil jo bli stående på stuen. Tips meg gjerne om du har sett en fin stol!

På bildet her sitter hun på en stol hun ellers har på rommet sitt. Hun fikk nemlig kjempefint bord med to stoler av bestemor og bestefar i julegave. Bilde kommer snart:)


Så har vi hatt besøk av Andreij og Oxana, to fantastiske barn fra Estland som hver jul og sommer i flere år nå har vært på besøk hos enten svigermor og svigerfar eller Camilla. I år var ingen unntak, og jeg beundrer Camilla for det hun gjør for disse barna. Julaften feiret de her i Oslo, så tok hun de med ut på hyttetur uten både strøm og vann. Hørtes ut som om de hadde hatt det kjempefint der med bygging av snøhule og tur til en kjempestor akebakke på Gautefall. Nora synes det var kjempefint med besøk og lo godt når Andreij snurret henne rundt i lufta og lekte gjemsel med henne. Oxana lagde plastalina med Nora, og passet på Mali og lekte med Mali på gulvet. De er så snille begge to, ønsker de alt godt for fremtiden og tenker på de ofte.
For å lese mer om "Estlandsbarna" kan du gå inn på denne linken http://gatebarna.no/, her står det om både disse barna og mange flere, gi gjerne et bidrag for å støtte det fantastiske arbeidet som blir gjort for å hjelpe barna og familiene deres.

Her er noen bilder fra besøket:
 Fruktstund


Pinocchio i plastalin


Jeg tror de var så konsentrert om filmen de så på at de glemte å smile, de var hvertfall veldig glade og fornøyde i virkeligheten:)



2 kommentarer:

  1. Har vært inne på linken og lest og sett bilder. Jeg får helt vondt av å se hvilke forhold disse alle disse familiene bor i. En voldsom kontrast til livet vi lever her...
    Jeg var i Tallinn i januar i 2008. Vi fløy da over denne bydelen, og jeg husker jeg tenkte at vi aner bare ikke hvor bra vi faktisk har det.
    Godt det finnes mennesker som bl.a svigermoren din, som hjelper til og gir disse barna et lyspunkt i livene deres!!

    SvarSlett
  2. Ja det er vondt å tenke på hvilke forhold de reiser hjem til når de reiser herifra. Heldigvis har situasjonen for Andreij endret seg til det bedre, spent på hva fremtiden bringer. Han er litt av en propell, men når han er sammen med Nora endrer han seg helt. Utrolig å se på, han leker så fint med henne og passer på.

    SvarSlett