onsdag 2. desember 2009

spenn fast setebeltet, her blir det blogrush igjen!

Har så mye på hjertet i dag.

Først det største og aller aller viktigste. Jeg har blitt tante til ei lita jente, faren sendte sms og kunne fortelle at hun var 3090kg, men jeg håper han tar feil for å si det sånn. Mia skal det lille gullet hete, og jeg regner med at det var gram pappaen mente, så da er hun omtrent på samme størrelse som småtuppene mine var ved fødsel. Helt perfekt spør du meg!

Så har Mali fått vaksine i dag. Jeg hadde litt ambivalente følelser til det hele, har utsatt det noen dager, men i dag tok jeg endelig mot til meg å fikk det gjort. Og da skjønte jeg selvsagt ikke hva jeg har ventet så lenge med, for hun reagerte jo ikke i det hele tatt. Hun gråt ikke engang når de stakk, bare så søtt på helsesøsteren som konstanterte at "hun har jo gode lår denne skjønne lille frøkna di". Og kanskje akkurat derfor merket hun så lite til stikket. Uendelig godt å ha det unnagjort! Ingen bivirkninger hittil, og hun sover søtt i sengen sin. Nesten av gammel vane tok jeg tempen før hun la seg, og kunne konstantere 37,1 altså overhodet ingen feber. Følte jeg måtte legge til at jeg driver ikke å tar tempen hver dag altså. Men etter å ha fått vaksine har jentene ofte fått litt småfeber på kvelden, så pleier å følge ekstra godt med de etter vaksine.
Fikk forøvrig vite at Nora kan komme for å få dose nr 2 om vi vil, så enten får hun den i løpet av neste uke, eller så venter vi til Mali kan få sprøyte nr 2, og tar det samtidig. Det siste er vel mest trolig.

 Legger ved et lite skrytebilde. Bildet lyver egentlig, hun er alltid så glad, men hun liker altså ikke mat. Annet enn pupp da...


Så har vi fått oss ny sofa. Endelig endelig endelig! Vi har sittet på en dagseng som det så pent heter de siste ukene, og jeg vil ikke anbefale det. Sofaen er helt perfekt både i størrelse og utseende. Jeg legger selvfølgelig med skrytebilder, men må bare si at jeg er utrolig misfornøyd med bildene. De viser ikke hvordan fargen eller stoffet er, så den ser igrunn litt snål ut.
Teppet er lagt på litt feil måte, men jeg vet å være smart. Så jeg venter til Magnus er klar for å flytte på møblene igjen, må få seg noen dagers pause. Eller så fikser jeg det selv, er vel en fare for det.


Magnus kobler dataen opp på tv-en og driver å kalibrerer. Jeg forstår ikke mannlige behov som dette.
 
 
Som sagt mye bedre live, så om du vil se den ordentlig får du heller komme på besøk:)

I går var vi som tidligere nevnt på julegrantenning. Hadde det kjempekoselig. Startet med litt rømmegrøt, flatbrød og spikkekjøtt her hjemme for meg Nora, Mali og "bestefar". Ikke grøt på Mali altså, men hun fikk sitte sammen med oss. Så kledde vi på oss for å gå ned til julegranen. Akkurat når vi kom ned begynte korpset å spille, det ble gange rundt treet, og en morsom sjonglør som tente lysene. Etterpå var det pepperkaker, toddy og show med sjongløren. Nora syns nok det hele var litt rart, så hun ville bæres. Mali likte ikke å høre alt bråket fra vognen, så hun ville også bæres. Så der stod vi ute alle mann i det det nærmet seg leggetid å så på et spennende show med sjonglering av fakler. Etter showet gikk Nora og bestefaren bort for å snakke med sjongløren og å hjelpe han å blåse ut flammene:)

Når vi kom hjem fortalte Nora følgende "Mann gjør, ojoj, lysen *vifter med armene* Noja båse"

Nora på vei inn på rommet for å legge nissene, nissene er det "mormor" som har strikket en gang på skolen så vidt jeg kan huske. En av mine favorittjuleting. Nora har kledt av de sjal og briller, men sånn skal det vel være når nisser går til sengs.


Vi har fått ny hylle på gangen siden sist, syns den ble veldig koselig:)


Her er et bilde av spisebordet hvor stolene ikke ser fullt så rare ut som på de andre bildene



Siden jeg bestilte så sent ble ikke det skomakergaten første desember i kalenderen. Derfor kom nissen snikende med en pakke når hun var i barnehagen i dag. Hun fulgte veldig spent på Jens Petrus når han kom på skjermen, men ble faktisk litt redd når han spilte på tubaen sin. Så kom Tøffe Tøflus å reddet det hele inn igjen. Tror hun likte det godt, hun merket ikke engang at jeg tok bilder.
Forresten har vi fått ny tv og tv-benk også, men det er Magnus sitt felt:)
To av Magnus sine stoltheter.


Litt skummelt


Julestemning


Håper dere andre som leser bloggen min begynner å finne julestemningen også, det er jo en helt fantastisk følelse! Jeg elsker ventingen og spenningen, forberedelsene og familiekosen. Nedtellingen til den store dagen. Julaften er definitivt min favorittdag.

9 kommentarer:

  1. Jeg liker blogrush, jeg!! Så bra at Mali ikke reagerte på vaksina. Verken på stikket eller foreløbig på bivirkninger. Her er det og julesteming! Jeg elsker advent og synes det er så koselig å kunne forme egne tradisjoner for barna våre. (Selv om de ligner veldig på de jeg er vokst opp med...).

    SvarSlett
  2. Gleder meg sånn til å se leiligheten live. Det blir jo utrolig fint!!
    Jeg har ikke vært så opptatt av jul tidligere, og har knapt giddet å pynte i det hele tatt. I år er jeg bitt av basillen gitt, og har så lyst til å gjøre det koselig :)

    SvarSlett
  3. ser veldig bra ut! :)
    tror noen gardiner ville vært prikken over i`en;)

    SvarSlett
  4. ps
    vil ha alle detaljer om june! ;)

    SvarSlett
  5. Så fint dere får det i hjemmet deres!!
    Håper jeg en dag får muligheten til å se det live ;)

    Å julen!! Jeg ELSKER julen!! Men det har du kanskje forstått allerede :) Det er så mye kos i desembermåneden med alle juleforberedelsene! Julestemningen er på full fart inn i denne kroppen!

    Og sist, men ikke minst: Gratulerer så masse som tante til lille Mia :D

    *klem*

    SvarSlett
  6. Dere er så flinke til å kommentere, og da blir jo det så gøy å blogge! :)

    Gardiner kommer Astrid Marie. Skal faktisk på shopping i dag tenkte jeg, tror det er første gang i hele mitt liv at jeg selv skal velge gardiner og betale for de. Jammen på tide for å si det sånn!

    Dere får vente i spenning på oppdatering, håper å få de opp i kveld, men for å være litt realistisk, de kommer sikkert opp i morgen.

    SvarSlett
  7. Så fint dere har fått det Siv! Veldig koselig altså. Og herlige jenter da! :)

    SvarSlett
  8. Så koselig med blogrush. Og så fine bilder. Det ser kjempefint ut hos dere, selv om bildene ikke blir som du vil :)

    Også har du så søte små jenter. Smelt.

    Ha en kjempefin dag :)

    SvarSlett
  9. Så koselig med blogrush :). Så fint dere har fått det.
    Gratulerer med Mia :). hun var skjønn <3.
    Nesten litt ''godt'' å lese at det ikke bare er Stella som ikke er så glad i mat. Her er også pupp favoritt til min st5ore frustasjon.. Har i min desperasjon kjøpt matglass for å se om hun spiser det,men sukk lite hell...
    Tar gjerne på mat Mali spiser. Felix spiste alt han fikk,så dette er uvant...

    SvarSlett