mandag 28. desember 2009

Bål og utekos

Sneen sviktet oss i år så det ble ikke hvit jul selv om kuldegradene var langt over på minussiden, men vi har ikke hatt det mindre koselig av den grunn. Her er vi på tur i skogen, eller skog, det var vel igrunn ned til elven vi gikk. Jeg, Nora, Magnus, mamma og Roar.

Roar og mamma gikk først, så når vi kom ned like etterpå var det allerede fyr på bålet. I sekken hadde vi (var ikke noen sekk, men det høres så mye mer idyllisk ut enn i den hvite rema-plastposen, er ikke det lov å jukse litt?) ja tilbake til sekken. I sekken hadde vi pølser, marshmellows og termos med kaffe. Nora fikk grille sin egen pølse på pinne, og til min store overraskelse så spiste hun hele. Jenta som ikke spiser kjøtt. Marshmellows var også spennende. Hun var uenig da Roar mente hun skulle grille den, men etter å ha prøvesmakt et par kalde fant hun ut at det kanskje var greit likevel. Morsomst av alt var det å kaste de på bakken så Roar måtte hjelpe å plukke opp.

Mørket kommer tidlig nå på vinteren, og dermed fikk vi en god anledning til å prøve på Nora hodelykt. (Hun fikk hodelykt i julegave av "mormor og Roar") Hun og Roar tittet litt etter hjortebæsj, men var lite å se.

Etter en stund kom Nora bort til meg og Magnus "holde hånda!" Så tok hun oss begge i hendene og fortalte at nå skulle vi hjem. Så da måtte vi bare gå da. Og snipp snapp snute, så var... Ja, du skjønner poenget.

Her er bilder:
Nora og bålmesteren



"Mormor"


Pølsefest for oss som spiser svin


Mmmmmarshmellows



Utekos
 

"Holde hånda, gå hjem"




2 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har hatt det like koselig på tur som oss :) Det var kanskje litt varmere hos dere, siden mor går i olabukse? Hehe.. Her var det 13 minus, så jeg var litt i tvil om jeg skulle ta med gullet ut.

    SvarSlett
  2. Ja var litt varmere med oss den dagen tror jeg, men vi har hatt rundt -5 eller noe sånt hele ferien:)Vanskelig å planlegge antrekk for seg selv gitt, jeg er bedre til å kle på andre. Maste nemlig veldig for å få Magnus til å ta på seg votter. Hehe:)

    SvarSlett