onsdag 25. november 2009

Litt på lånt tid her, har mye jeg skulle fått gjort, og Mali har oppdaget at hvis hun kjefter høyt nok så kommer mamma:)

Vi driver fortsatt med den flyttingen vår, heldigvis snart ferdig med den leiligheten vi skal flytte ut av. Bare noe småtteri som ligger igjen der, og sofatrekk som skal vaskes, tenkte å få gjort det i dag:)

I den nye skjer det ting hele tiden, men ikke alt som viser så godt at det er lett å ta bilder av. Mye som har kommet i skap, og enda mer som burde ha gjort det. Og her sitter jeg å blogger...

Den nye barnehagen til Nora går det helt supert i. Ikke en eneste tåre har hun grått, ikke en sur mine. Når vi står opp sier hun med klagete småjentestemme "bakkebagen!" Da vil hun gå. I går fortalte hun meg navnene på mange av de andre barna, så forteller hun om at hun maler, synger, lager pizza og mye annet morsomt. Helt klart et bra valg altså, vi er utrolig fornøyd!

Mali står fortsatt på kne, og av og til på tærne å gynger. Mer og mer utålmodig merker jeg, så nå er hun nok klar for å få fart til å utforske ting.
Med maten går det litt bedre. Vi begynte vel med grøt til henne når hun var 5 mnd og 3 uker tror jeg. Hun spiser en halv porsjon på kvelden (40ml vann) med en sviskeisbit i. Ikke så ofte hun vil spise alt det, men hun spiser stort sett litt hvertfall. Så har jeg prøvd prøvd og prøvd med frukt på dagtid, og hun har overhodet ikke vært interessert, bare brukket seg. På ikea på mandag bestemte hun seg forøvrig for at, ja nå liker jeg frukt. Så der spiste hun noen skjeer. Det samme i går, så nå er jeg spent på dagen i dag. For vi har nemlig ikke mer av den frukten hun fikk der (banan og ferskenmos). Når fruktmåltidet er i boks. Haha, ble utilsiktet ordspill det.
Uansett, når vi har fått til skikkelig fruktmåltidet så er det middagen som står for tur. Men vi stresser ikke, hun er så fornøyd med puppen. Spiser en del gjennom dagen og to nattmåltider, et ca 23-24 og ett 03-04, så sover hun fra 19-07.30. Sånn går dagene her, følte bare jeg måtte få skrevet ned hvordan det stod til på matfronten for tiden.

Nå er det på tide at jeg får gjort noe her, snart kommer svigerfar for å henge opp lamper. Det blir bra det!

1 kommentar:

  1. Det er så koselig å lese hva dere gjør, og at dere har det bra :-)
    Du har så fine snuppelurer, og det er spennende å følge de i bloggen din.

    Klem fra meg.

    SvarSlett