lørdag 28. november 2009

Lille frøken alltid seint ute og kalendergavene

Ja i år hadde jeg bestemt meg for å lage pakkekalender til Nora. Jeg har vel hatt planen sånn delvis klar en stund, nemlig en blanding av pakker og opplevelser. I går kveld/natt fikk jeg meg endelig til å sette opp en liste over gaver og datoer, og begynte letingen etter ting hun kunne like. Kalender har ikke hun enda, men det tror jeg bare får vente til neste år, i år får hun tall på pakkene, det er jo tross alt pakkene som er viktigst!

I letingen etter gaver kom jeg over et par sider som jeg tar sjansen på å anbefale til og med før jeg har fått gavene levert. Cdon som jeg har handlet med en gang før og vært veldig fornøyd med, godt utvalg, rask levering, lav fraktpris (29,-) og en hel del bonusgreier. I går bestilte jeg varer for over 200,- og kunne da få med en dobbel dvd til kun 69,- vips så var deler av en julegave også fikset.

Et annet sted jeg var innom som var helt GENIALT Helti100, spesielt til bursdagsgaver, julegaver eller kalendergaver til barn. Man kunne krysse ut kjønn og prisklasse å fikk presentert en hel rekke forslag til gaver. Mye morsomt for barna, jeg kjente nesten jeg fikk litt tilbake julefølelsen fra jeg var lita. Ikke nødvendigvis de store tingene som teller, men de små morsomme dupedittene. Som selvfølgelig blir liggende å slenge rundt etter en periode. Men hva gjør vel det når man kan lagre minner om en lykkelig jul som barn? Og sånn egentlig så er det vel bedre med en liten duppeditt som ligger å slenger enn en stor en.

Her er noe av det jeg kjøpte:

Fingermonster                                                                         


                         Dyr som kan klistres i badekaret.
                         Hva passer vel bedre når man skal
                         tilbringe julen på en bondegård med
                         badekar?

Andre kalendergaver vi har er:
Jul i skomakergata (etter tips fra søskenbarnet mitt Tove) Istedenfor jul i Blåfjell, som jeg innbiller meg er for litt større barn så skal vi se på jul i skomakergata, gjett om jeg gleder meg!
Pepperkakeformer
Lite kjevle som indikerer baking
Morsom refleks til å ha på jakken
Liten godterinisse og kuli på lørdager
Kubbelys og adventsbok, så blir det lystenning hver søndag, og lesing fra boken.
Bakebrett og kakeformer som passer til det nye lekekjøkkenet hennes
Glasskule med glitter, sånn som kan ristes.
En symbolsk pengesum og handledag sammen med meg for at hun skal få kjøpe en gave til Mali
Innpakking av gaver
Plastalin
Baking av julemanna (hvite kakemenn)
Skogstur med boller og kakao
Postmann Pat juledvd
Hugging av juletre
Julepynt til pynting av juletre
Og på julaften får hun en brodert julestrømpe som nissen tilfeldigvis har fylt med morrosaker;)

Åååå, nå gleder jeg meg til jul!

Legger ved noen bilder fra julen i fjor. Se så lita Nora gullet mitt var da! Ufattelig rart å tenke på, her var hun litt over 1 år.
Smaker egg



Ordner litt i oppvaskmaskinen

Julaften

Får gave av julenissen. Legg merke til de spente tilskuerene.

Tror hun syns det var helt ok med julaften;)



4 kommentarer:

  1. Så utrolig flink du er!!! Og husk du har fortatt mye å gå på. Nora oppdager foreløpig ikke de små feilene i en eventuell plan. Veldig koselig med pakker som henger fra gardinstengene eller er samlet i en kurv også. Dekorativt til og med.

    Jeg har fryktelig lyst til å lage en koselig kalender til dere, men må innrømme at jeg sliter litt. Desember kommer så alt for fort. Heldigvis ser det ut som du gleder deg minst like mye som Nora til din egen julekalender, så det er jo en liten trøst.

    Du er en fantastisk mamma!!

    Klem fra mamsen

    SvarSlett
  2. Så fine bilder da. Jeg kjenner jeg fikk skikkelig julefølelse av innlegget ditt, det var deilig. Mange fine kalendergaver du har fikset, du er flink! :)

    Ha en fiiin lørdag snuppa.

    SvarSlett
  3. Tenkte jeg skulle pakke de inn i forskjellige typer papir, enten skrive på eller lime på tall, og putte det i den kurven jeg fikk av deg et år mamma:) Det var jo kjempekoselig!

    Du får ta en titt på sidene jeg la ut, hehe:)

    Magnus trenger t-skjorter og boksere i large.
    Så trenger vi glass som vi kan få sammen f.eks.
    De hadde noen "skitne" dyr som kunne vaskes på den siden, og little people lekene skal visst være bra. Jeg er glad i godteri;)

    Og hvis du syns det blir for styrete så dropper du hele greia. Det beste er jo om man kan kose seg når man lager den:)

    Så må jeg jo si at jeg har fått disse koselige juletradisjonene fra deg, og jeg håper jeg kan lage det fint så Mali og Nora kan ha en like god opplevelse av julen som jeg alltid har hatt.

    Så digg at du fikk julefølelse da Gøril, jeg er helt i hundre. Julegærn:P

    SvarSlett
  4. Takk for mange supre tips til kalendergaver!!
    Nå er jeg ferdig med årets, men skal prøve å huske på dette til neste år!
    Jeg syns også det er stas å kunne lage adventskalender og det er jo så mye sjarm med disse små duppedittene som garantert kommer til å ligge slengt på gulvet etterhvert ;) I mine øyne er det sånn det skal være, så lenge det gleder der å da! :D

    Flotte bilder fra julen i fjor! Så stor Nora har blitt på dette året, men så absolutt akkurat like søt og sjarmerende da som nå :D

    SvarSlett