fredag 20. november 2009

Fredag

Hadde skrevet langt her, men så klikket internett og alt ble slettet. Vi får se hva jeg husker.

Nora sov hele natten i den nye sengen sin, ikke et pip engang. Jeg er kjempestolt!

Når hun stod opp hentet jeg henne inn til oss. På veien inn rasket hun med seg en pepperkake, jeg stusset litt da hun bare ble sittende med den i hånden. Hun var i strålende humør da vi gikk for å skifte bleie og å kle på, løp rundt her og pratet om at hun ville i barnehagen:) Til frokost spiste hun bare osten på brødskivene, ikke likt henne i det hele tatt. Så jeg drøyet leveringen litt og lot henne leke. Så fikk jeg dessverre rett i antakelsen min. Plutselig spøy hun utover gulvet. Stakkars jenta mi, det er jo så fælt med spysyke. Etter det var hun like pigg igjen og spurtet rundt her, vi holdt oss til kjeks og farris/eplemost, og trente på å "spytte" i bøtta. Og bra var det, for et par timer seinere fikk hun praktisere, og var kjempeflink! Siktet inn bøtten og ga beskjed om når hun var kvalm. Resten av dagen gikk jo omtrent sånn som dere kan tenke dere, men hun er veldig pigg spysyken til tross. Håper det bare er et døgnvirus og at vi andre slipper utenom, spesielt Mali.

Nå ligger begge jentene å sover søtt. Nora la seg like fint i storesengen sin i dag, ikke noe tull i det hele tatt. Da blir mammaen stolt vettu:) Mali sover fint i vuggen sin, skal snart bytte over til sprinkelsengen, men må vente på at lammeskinnet tørker først. Hun er like flink å legge seg, legger henne i sengen og hun sovner. Det er jammen ikka mange på 6 mnd som gjør! Litt av noen jenter vi har vært så heldige å få:)

Det er greit å kunne få låne lillesøsters stol når man ikke er helt i form


Trener iherdig, i dag så jeg henne hoppe et skritt fremover.


Ikke helt pigg akkurat her nei


Barnetv. (Legg merke til tommelen til Mali og hårstrikken til Nora)


"Hallooo"


Mali har på et eller annet vis tullet seg inn i teppet og syns det er kjempemorsomt


Sykediett (kjeks)


Magnus ligger aldri på latsiden, eller jo i dagtidlig når han sov en evighet gjorde han det. Men over til noe hyggeligere. I dag har han skrudd sammen resten av spisestuestolene, og jeg har ryddet ferdig soverommet vårt. Nå mangler bare en taklampe og gardiner der så er det ferdig.

(Jeg føler ikke at bildene viser frem den riktige fargen på ting, blir litt rart med blitz. Men det passer kjempefint sammen, og jeg er veldig fornøyd med valget:)




Soverommet vårt




(Telefonen min sneik seg visst med)





6 kommentarer:

  1. Så fint det begynner å bli!!! Kjempefine møbler dere har kjøpt.
    Stakkars Nora som har vært syk. Håper hun er frisk igjen nå, og at dere andre slipper unna. Flink jente som klarte å spy i bøtta da..
    Hihi, Daniel har også begynt å tygge litt på tommelen sin. Jeg er livredd for at han skal begynne å suge på den. Det er jo litt vanskelig med avvenning på tommelen! Daniel er dessverre ikke like flink som Mali til å legge seg da, men det ser ut til at det begynner å gå seg til litt nå. Flinke jenter du har (og veldig søte)!

    SvarSlett
  2. Her har vi ei som også er like flink til å legge seg, men langt fra like sterk da. Hun er veldig flink Mali,og veldig søt.
    Håper at Nora er frisk som en fisk nå, og at dere slipper unna mer sykdom på lenge.

    Det blir jo utrolig fint i leiligheten da :)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Nå blir jeg litt sint. To ganger har jeg skrevet langt svar, så slettes det og jeg får ikke lagt inn. Så skriver jeg Pink Floyd for å teste, og det kommer med en gang....

    SvarSlett
  5. Nora har bare spydd en gang i dag, og det var med en gang hun stod opp. Hun har visst spist brød og alt, så håper og tror at hun er ferdig nå:)

    Håper Daniel snart skjønner at når man legger seg så er det bare å sovne. Det er vel kanskje litt typisk for alderen også? De begynner jo å forstå at de kan påvirke oss, og at det skjer morsommere ting i stua:)

    Mali har akkurat begynt å gå i krypestilling Gøril, og hun står ikke der lenge. Jeg var bare superrask til å knipse et bilde;) Nora derimot begynte sånn kjempetidlig, men krøyp ikke spesielt tidlig av den grunn.

    Utrolig koselig å våkne til så mye kommentarer her!:)

    SvarSlett
  6. Så flink Nora er som sover i stor seng!! Og hun imponerer med å spy i bøtta! Håper hun er frisk igjen nå. Veldig gøy å se bildene fra leiligheten - det blir så fint!!

    SvarSlett