lørdag 14. november 2009

Flytting

Ja vi er på flyttefot. Egentlig en gledesbetont greie, men fy så mye ting vi har! Og det selv om jeg bevisst har sortert, kastet og gitt bort massevis. Jeg skjønner at jeg har en kraftig sorteringsrunde til foran meg, for det er ikke engang snakk om at vi skal ha så mange ting.

Men kanskje det første først ja. Vi overtok leiligheten vår på fredags morgen, og leiligheten er PERFEKT! Hvertfall for oss. Akkurat sånn som vi ønsket oss den er den, så jeg gleder meg helt ubeskrivelig mye til vi får flyttet inn, pakket ut og fått alt i system og på plass. DET blir bra det!

Jeg pakket så mye jeg kunne i løpet av fredagen samtidig som jeg pakket jentene. kl 16.30 kom Synnøve og Raymond, og like etter Magnus og Jens. Planen min var å få unna alt på soverommene til jentene først, så å få hentet det på Korsvoll deretter. Hva som skjedde vet ikke jeg, men det ble litt hulter til bulter. En del kom hvertfall inn, jeg ble klar over hvor mye vi hadde, og Magnus og Jens fikk hentet min nye vask/tørkemaskin. Så vidt. For i ene bakken skled de visst så mye at når de trykket inn bremsen fortsatte de å segle forover. Alt gikk heldigvis fint, men de bestemte seg da for å vente med sengen vår. Fornuftig avgjørelse!

Kvelden ble sein og vi måtte avslutte der.

TUSEN TAKK for god flyttehjelp Jens, dere har noe til gode til det er deres tur:)

I dag lørdag har vi fått unna enda mer. Rommet vårt er tømt, det samme er Nora sitt, badet og seksjonen på stuen. Nå gjenstår bare litt småtteri her og der + litt kjøkkenting, leandervuggen, sprinkelsengen og lekegrinden. Enkelte ting må komme sist ut siden det er i bruk hele tiden.

I tillegg har vi fått oss en tur på Ikea i dag, fikk handlet mye, og veldig mye fint. De ansatte på ikea er jeg forøvrig ikke veldig imponert over. Faktisk så lite fornøyd at jeg ikke engang orker å snakke om det.
Men men, vi fikk mye fint der, så det får bare være:)

Synnøve har passet begge jentene, og når Mali ikke ville ha flaskemelk så kan jeg ikke si annet enn at det var en stor bragd. Her snakker vi SUPERTANTE!

En annen som er super er svigerfaren min, han er så fantastisk at det ikke kan beskrives på noen måte. Han må være verdens snilleste, det er jeg helt sikker på!

Jeg har ingen bilder å legge inn siden kameraet er pakket ned og ligger i nyleiligheten. Neste gang jeg blogger håper jeg det er fra nyleiligheten og at vi har litt flere ting på plass.

Håper og tror vi får flyttet resten i morgen så vi får vår første natt der fra søndag til mandag. Mandag kommer hvitevarene, og endelig blir det barnehage for Nora. HURRA! :)

5 kommentarer:

  1. gleda me til bilde når dokke e ferdig!

    SvarSlett
  2. Momo gleder seg til bilder før dere er ferdig også

    SvarSlett
  3. Det er morsomt å flytte, eller det er morsomt å være ferdig med å flytte. Kan tenke meg at ingen er mer lykkelig enn deg, den dagen du setter deg ned i ny sofa, i den perfekte leiligheten som er strøken og alt er på plassen sin. DET er god følelse det :)

    God mandag

    SvarSlett
  4. Lykke til videre med flyttingen! Gleder meg til å se hvordan den nye leiligheten er :)

    SvarSlett
  5. Jo det kan være strevsomt å flytte, men det går jo greit når man har noe så positivt som et nytt flott hjem å se frem til!!
    Masse lykke til!
    Gleder meg til å se bilder!

    :)

    SvarSlett