mandag 2. november 2009

Bursdag igjen

Ja vi er så heldig at vi har hatt enda en bursdagsfeiring. På lørdag hadde vi familieselskap på Korsvoll.
Svigermor er med å arrangere loppemarked for Estlandsbarna hvert år, og svigerfar har fått skikkelig vondt i ryggen. Så de tok sjansen på å overlevere husnøklene til Moe-damene og lot oss styre på kjøkkenet deres.

Med mormor i spissen var det selvsagt ingen problem. Hun disket opp med fantastisk god lammesteik med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og fløtesaus. Mmmm....

Kaker var det selvfølgelig heller ikke lite av, og hun hadde med seg mikke mus sjokoladekake og ostekake med nøttebunn. Jeg laget geleappelsiner, og jommen dukket ikke det opp en bløtkake fra annet hold også. Pyntet med bringebær til ære for den minste jubilanten:)

Jeg og mamma fungerte vel stort sett som kjøkkenassistenter og selskapspiker, men jeg tror vi gjorde en dugendes jobb.

Når all maten var klargjort til siste koking og Nora var ferdigsovet ruslet vi opp på loppemarkedet. Det er alltid kjempekoselig, Nora ble behandlet som en prinsesse, og det manglet ikke på oppmerksomhet. Hun trives jo så godt i rampelyset, så når hun ble varm i trøya var det full fart rundt i lokalet, røsket med seg lekebiler hun kjørte på gulvet, stupte i kleskurver og annen loppemorro:) Mali sov som en stein i vognen sin.

Middagen var kjempekoselig og veldig veldig god. Vi fikk både bursdagssang, kaker med lys og masse fine pakker. Nora var helt vill til slutt, sang og sang i stolen sin.

Noen av gavene vi fikk var:
Ullundertøy fra Pierre Robert
Fargestifter
Bok
Dongerikjole
Lekekjøkken
Cherrox
Stelton kaffékanne
Rødvin (ikke til Nora altså, hehe)
Lilla pledd
Rød topp
Barnepass og penger til å gå ut for
Nøstebarngenser

Om jeg har glemt å nevne noen gaver over så er det overhodet ikke meningen, jeg skylder fortsatt på dyp ammetåke.

Så må jeg legge til at vi hadde kjempekoselig besøk av Kristin, Isak og Amelie på fredagen. Det er alltid en suksess med besøk av de, jeg og Kristin har så mye felles at det er helt utrolig. Nesten skremmende av og til... Av de fikk Nora og jeg en felles bursdagsgave, et gavekort på nøstebarn, kjempefine hjerteknagger og et smykke til Nora. Dere skal nok få se bilde av plagget fra nøstebarn og de fine knaggene når vi får nyrommet:) Gleder meg til å henge de opp!

Jeg er elendig til å ta bilder når det skjer noe spesielt, så jeg har selvfølgelig ikke så mange. Men har fått noen på mail som jeg kan vise frem:)

På mormors skuldre på vei hjem fra loppemarked


Å så fin mikke mus!


Og fristende bringebær


Med litt hjelp fra mamma ble lysene blåst ut også


"Panget besta, Moa og baby Madli"


Mormor og besta sammen med jentene

2 kommentarer:

  1. Så mye fint dere fikk da!! Hørtes ut som en super dag også :)
    Jeg har en liten utfordring til deg på bloggen min ;) http://mamma-mona.blogspot.com/2009/11/utfordring.html

    SvarSlett
  2. Så mye fint ja. Og de kakene så veldig gode ut da.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett