fredag 16. oktober 2009

Periodeblogging

Jeg kan vel ikke kalle meg selv annet enn en periodeblogger. Enten så går det dagesvis mellom innleggene, eller så flommer det på med mange per dag. Men alt har jo sin forklaring selvfølgelig.

Jeg blogger åpenbart ikke så mye når jeg har mye å henge fingrene i eller er sliten.
Og sånn er det her nå, litt av begge deler. Uten at jeg klarer å sette fingrene på hva jeg har mye å gjøre av. Sånn forsåvidt så er det vel alltids mye å gjøre når man har to små barn.

Ting er ikke så festlig her om dagen, og man må vel blogge om slikt også.

Jeg har blitt mer og mer sliten av uvisst årsak, for jeg føler ikke at det er jentene som sliter meg ut. Mer at det er kroppen som er i ferd med å si takk for seg. Siden fødselen har jeg ofte våknet på nettene av at det prikker/visner bort i armer eller ben. Det har blitt mer og mer av, nå har jeg våknet av at det føles ut som om hele kroppen er vissen/svak og at det tar litt tid før jeg kommer meg på beina. I tillegg er jeg konstant doven i høyre lillefinger, og visner bort i armene med jevne mellomrom også på dagtid.

Så kom den påfølgende slitenheten sigende på. Det er jo ikke unaturlig å tenke at det kommer av lite søvn, fullamming av ei lita tønne på 5 mnd og ellers full fart hele dagen.

Tett fulgt av slitsomheten kom hodepinen, som jeg nå har hatt i 14 dager i strekk. Alltid en jevn hodepine som murrer i hodet. Noen ganger blir den så ille at jeg blir kvalm, lyssky og skikkelig elendig. Ikke noe særlig med andre ord.

Jeg var hos legen på tirsdag for å få tatt noen blodprøver i håp om å finne ut hva det er som mangler. Hun hadde stor tro på at jeg mangler jern, og det er forsåvidt ikke så usannsynlig. Men kan man virkelig bli så elendig av bare jernmangel? Jeg prøver hvertfall å drikke mye vann og tar jern i påvente av svar fra legen.

Nå fikk jeg tak i legekontoret som kunne fortelle at jeg ikke har lite jern, hmmm.
Ny legetime på torsdag.

6 kommentarer:

  1. Den generelle delen av det innlegget, var AKKURAT som om jeg skulle skrevet det selv, så jeg føler veldig veldig med deg! Jeg er så ufattelig sliten om dagen, men kan ikke sette fingeren på hva som egentlig gjør meg så utslitt..

    Det er nok kanskje bare sånn det er å ha to barn, ikke vet jeg..

    Håper du finner ut hva som gir deg hodepinen da, og at det ikke er noe alvorlig..

    Tenker på deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Ja kanskje det bare er sånn det er å ha to barn? :)

    Alle delene av det kan forsåvidt henge sammen med at jeg er sliten, men den prikkingen og hodepinen føles liksom som om den henger sammen med noe annet. Jeg får bare vente å se, hvertfall greit å snakke med legen igjen å høre hva hun sier.

    Uff, ikke noe særlig om du også har det på samme måten. Du får en stor klem fra meg *klemme*

    SvarSlett
  3. jeg kan skrive under på at det slik det er med lavt jernlager, jeg går stadig på "kurer"...er bra i perioder og veldig slapp i perioder,men no kjenne ej igjen tegna sjøl og veit når ej må ta tabletter...det kan vær lurt å å spørre om stoffskiftet og, med tanke på slapphet og prikking i hender...ej he det akkurat som du..lykke til:)

    SvarSlett
  4. Snakka jo med deg å sms også, men dei sjekka stoffskifte på blodprøvane, så spent på svaret på det. Takk for tips.

    SvarSlett
  5. Huff, så kjipt at du er i så dårlig form.
    Kan ikke annet enn å ønske deg snarlig god bedring og håpe du blir frisk fort nå.

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Huff så utrolig slitsomt å ha det på det viset!
    Håper legen finner ut av hva det skyldes!

    God bedring!

    *klem*

    SvarSlett