mandag 5. oktober 2009

I dag må jeg være skravlesjuk, for jeg har så mye på hjertet.

Først må jeg bare få si at vi har hatt en nydelig høst her i år, jeg tror nesten vi har hatt fint vær en måned i strekk. Det er kaldere ute, men så lenge solen skinner så er ikke det så farlig. Perfekt turvær!







Skal man på tur må man være riktig kledd:) Bærebildet øverst er fra en dag tidligere.
Dressen har oldebesta strikket, og luen fikk storesøster av tante Ulrike og onkel Øyvind


Som dere sikkert har skjønt til nå er jeg en iherdig bære-entusiast. Denne ringslyngen har jeg sydd selv. Jeg fant den frem først nå en dag, den var utrolig god å bære henne i, så den skal helt klart brukes mer fremover:)


Så har vi hatt kjempekoselig besøk av onkel Øyvind og tante Ulrike, de ble med inn i bakgården der nyleiligheten ligger, så Nora fikk prøvd ut noen av lekeapparatene der.





Her er forresten bilder fra sviske/aprikos smakingen i dag, alltid blid.



Og vakreste lille storejenta mi med mammas øredobber på.





Så må jeg skryte litt av meg selv og prosjektet mitt. 
21.september: startvekt
28.september:-1,5kg
05.oktover:-3,5kg og -6,5cm midjemål

7 kommentarer:

  1. Så utrolig koselige bilder. Du har kjempevakre barn :)
    Det ser så koselig ut å bære også, jeg prøver av og til jeg også, men det blir lenge mellom hver gang. Synes det tar så lang til å knyte, men så er jeg litt kløne også ;)

    Dere er heldige med været ja. Vi har hatt hele tre dager UTEN regn i sept, og oktober har det regnet HVER dag. Og i dag snødde det. iiiik..

    Klem fra Gøril

    SvarSlett
  2. Så nusselige:)
    du har forresten vært kjemplflink med prosjektet ditt, syns jeg ser det på bildet!

    SvarSlett
  3. Må bare si meg enig! Du imponerer med prosjektet ditt! Må gjøre ett eller annet med magen, jeg, men jeg bare utsetter og utsetter det.

    En annen ting: Ser du bærer Mali mye og det virker som om hun storkoser seg der. Brukte mye sjal på Mathea og hun elsket det. Tvillingene derimot er ikke spesielt begeistret. Det virker som de får helt klaus. Sikkert fordi de ikke har vært så mye oppi. Vurderer å prøve mei tai, men skulle gjerne hatt en ordning hvor jeg kan bære begge. En på ryggen og en på magen f. eks. Eller i to ringslynger. Ville det fungert? Ofte er de urolige samtidig og da hadde det vært deilig med muligheten til å bære begge. Om jeg hadde orket er jo en annen sak. De veier 16 kg tilsammen, så det er jo litt å bære på.

    SvarSlett
  4. Så flink du er!!
    Gid min mage hadde krympet... Men det skjer vel ikke av seg selv, dessverre! Også var det det der med gidden :S
    Søte barna dine :) Nora har begynt å pynte seg allerede, gled deg til om noen år når prinsessenykkene virkelig bryter ut ;)
    Når det gjelder bæring er jeg også på god tur til å bli en iherdig tilhenger! Ringslyngen din var utrolig flott! Er nettopp ferdig å sy min første MT! Så stolt!!

    SvarSlett
  5. Først og fremst må jeg bare si tusen takk for at dere er så flinke til å kommentere, det gjør det å blogge så utrolig morsomt:)
    Så må jeg jo takke og neie for alle de fine komplimentene jeg får for jentene mine, jeg er jo så stolt av de!

    Jeg bærer en del ja, har liksom aldri fått sansen for tvillingvognen, så bærer stort sett en av de hver dag, og stortrives med det. Nora begynner riktignok å bli litt tung, men i meitai på ryggen så går det fint enda.

    Hvis du skal bære dobbelt elisabeth går det an å ha ei av jentene i sjal på magen, og ei i meitai på ryggen. Eller så skal det gå med to i sjal også, men det begynner de sikkert å bli litt store for nå.
    Jeg har aldri prøvd meg på å bære to på en gang, og mine er jo litt aldersforskjell på også, men jeg ville prøvd meitai rygg og sjal på magen først. Da kan jo du ta en om gangen også og få roet ned litt før du slenger på neste. Det som er min plan hvertfall, bare jeg drister meg til å prøve da:) Her blir det vel rundt 20kg hvis jeg skal bære begge, men det skal vel gå bra. Supermammaer er sterke vettu;)

    Så flink du er som har sydd egen meitai Elin! Har du lagt ut bilder på bloggen? Gleder meg til å se :D Når man først blir vant til å ha hendene fri så er det nesten vanskelig å gå tilbake til vogn.

    Prosjektet mitt ja, hehe. Er nesten flaut, men jeg spiser jo ikke så sunt som jeg burde, er nok bare det at jeg endelig spiser ofte nok.

    SvarSlett
  6. Så koselig blogg du har Siv, veldig hyggelig sted å stikke innom! Er veldig imponert over den fine slynga du har laget, kunne tenke meg å prøve på de selv en gang. Jentene er verdens fineste, og det ser ut som om dere koser dere veldig! Er forævrig ekstremt misunnelig på de fine været dere har på østlandet, for her har det ikke gjort annet enn å regne sidelengs de siste ukene føler jeg. Ha en flott uke videre!

    SvarSlett
  7. Så herlige bilder av jentene dine, Siv! Skjønne er de <3

    Og så utrolig flink du er med dette prosjektet! Jeg bøyer meg i støvet for fremgangen din, og skulle ønske jeg hadde viljestyrke til å oppnå slike resultater! Stå på videre, så når du målet på null komma niks ;)

    SvarSlett