onsdag 7. oktober 2009

Besøk av Kristin og Amelie

Først kan jeg jo melde om at Nora ble syk igjen i går. Hun satt for seg selv å hulket når jeg hentet henne på barnehagen, hadde visst sittet sånn siden hun våknet 1,5 time tidligere. Jeg syns de godt kunne ringt meg, men det er jo en annen sak.

Når vi kom hjem og fikk Mali i seng virket hun veldig slapp og rar, så jeg satte henne på fanget mitt og sang en liten sang. Øynene var så vidt åpne når jeg var ferdig, så jeg tok en til. Og jammen, der lå storejenta mi å sov i armene mine. Kan ikke huske sist det skjedde. La henne i sengen sin så fikk hun en time på øyet. Når hun våknet tempet jeg, og hun hadde 38, 5 i temp. Før leggetid steg den til 39,2, så hun fikk en paracet og litt juice før hun la seg. Heldigvis sov hun fint gjennom natten, og våknet frisk og uthvilt i dag. Hva som feilte henne aner jeg ikke. Hadde en ørliten temperatur når hun la seg i kveld, men matlysten var på topp så virker ikke som om noe plager henne. Håper hun holder seg frisk fremover nå lillegullet mitt:)

I dag har jeg hatt besøk av Kristin og lille Amelie, utrolig koselig med besøk, og morsomt å kunne snakke med noen som er i akkurat samme situasjon som meg. Kristin og Halvor har nemlig en gutt, Isak som er født 1 mnd etter Nora, og Amelie som ble født i august.
Vi trillet en tur siden det var så fint vær, først dro vi til Nøstebarn for å handle litt. Der kjøpte jeg dette til Mali:

Ståkragebody i denne fargen (vi har den lilla buksen fra før, bare uten ben)



Denne luen i grått



Med matchende votter til:)



Etter at vi hadde vært på Nøstebarn og brukt opp nesten alle pengene våre gikk vi til Nazar kafé for litt lunch.
Alaturka, bulgursalat med Køfte (tyrkiske kjøttkaker) kan virkelig anbefales! I tillegg er stedet veldig barnevennlig, deilig å ikke bli sett stygt på så snart babyen gråter litt:)

Videre trillet vi til kaffebrenneriet for en take-away kaffé, derifra til Nøstebarn en gang til. Hadde glemt å kjøpe en ting. Så videre hjem til meg. Kjempefin dag og koselig trilletur.

Gleder meg til neste gang vi ses!:)

6 kommentarer:

  1. Åh, det er jo liksom mitt Oslo det! Aner ikke hvor mange ganger jeg har vært på Nazar og spist bulgursalat. Tror vi var der med barselgruppa nesten hver uke da jeg var hjemme med Mathea. Kjenner i grunn at det er godt for lommeboka å ikke bo så nærme Nøstebarn lenger...

    SvarSlett
  2. Herlige ting du har kjøpt! Bra at Nora ble frisk igjen så fort da. Skjønner godt at du reagerte på at de ikke hadde ringt!

    SvarSlett
  3. Å, nøstebarn, mitt nøstebarn..

    *sikle*

    SvarSlett
  4. Skulle så gjerne ha hatt en nøstebarnbutikk litt nærmere... Elsker ull!!

    Så godt at Nora våknet opp i fin for i dag hun også! Er slettes ikke noe morsomt når de små er syke!

    SvarSlett
  5. Takk takk, vi koste oss også ;)

    Men bekkenet var slitent etter trillingen (håper det betyr at vi faktisk hadde gått litt og ikke at bekkenet mitt er helt krise) og da jeg prøvde meg på joggeturen etterpå gikk det ikke ;)

    Nøstebarn ja. Det er jo ikke så dyrt da dere. Man betaler for det man får. Og jeg tror også det reflekterer reell pris mye mer når det er produsert i et vestlig land. De billige klærne fra feks hm er jo kunstig billige, så noen betaler og det er ikke oss (men arbeiderne som lager klærne for blodslit og luselønn). De små kan jo bruke klærne fra nøstebarn så lenge også, for de holder, kan strekkes og feks buksene kan brettes opp eller legger seg i poser nederst når de er litt store.
    Heia Nøstebarn!!

    Kristin :)

    SvarSlett
  6. Jeg vet snart ikke om jeg tør å nevne nøstebarn her mer, jeg må jo være helt besatt!

    Magnus mobber meg litt for at jeg bare vil handle der:P

    Jeg også kjente det i bekkenet Kristin, og gjør det forsåvidt enda. Vi gikk jo litt da, 2 timers gange med vogn er jo bra:) Men er nok det at vi gikk på asfalt som kan ha gjort det, tror ikke du?

    SvarSlett