fredag 18. september 2009

Systematisk blogging

Herved kaster jeg ordenssansen min i do.
Jeg er alt for opptatt av system. Tellekanter, system i oppvaskmaskinen (jeg tar ut og "ommøblerer" det Magnus har satt inn, ikke si det til noen!) størrelsesortering og lister er bare noen av eksemplene. Og jeg blir helt skrullete av meg selv. Ærlig talt, nå må det bli en slutt. Boggingen blir liksom helt satt til side fordi jeg vil ha ting i riktig rekkefølge. Så nå klinker jeg like godt til med noe jeg tenker på i dag, så kanskje jeg skal driste meg til å komme med noe gammelt, som definitivt burde vært postet for lenge siden en annen dag.
Crazy isn`t it?

Mat, pupp, grøt, oppvåkning, og sånt...

Ja jeg lurer fælt på det. Siden tirsdag har Mali forandret fullstendig personlighet, og alternativene til hvorfor er alt for mange. Sovejenta mi har plutselig blitt våken nesten hele dagen, bare noen få småblunder i løpet av dagen. Jeg skjønte jo at hun etterhvert skulle bli mer våken altså, men så akutt?

Dette skjedde altså på tirsdag: Mali lærte å rulle, Mali fikk vaksiner og jeg kjøpte meg epledeler, noe som har ført til et noe økt inntak. Og forresten, omtrent samtidig oppdaget jeg at jeg egentlig var kjempesliten.
Så da kan man bare begynne gjettingen.

Lærte seg å rulle... Ja husker samme greia med Nora, hun ble mer urolig når hun lærte noe nytt, som å rulle, krype, gå osv

Fikk vaksine... Ja er vel vanlig å være urolig etter det også, men burde ikke det ha gått over til nå da?

Epledeler... Tja, ja. Jeg vet hun kan reagere hvis jeg spiser maaange epler, men jeg har da ikke spist SÅ mye.

Så er det den spisingen hennes da. For ikke bare har hun begynt å sove lite, hun spiser hele tiden. Hele tiden altså. Hun spiser før hun sovner, sover 30 min, våkner og er sulten igjen. Økedøgn? Burde vel ha gått over det også.

Natten hennes er vanligvis 18.30 til 04.30, da spiser hun, og sover videre til ca 07. Men ikke nå lenger. Nå de siste to dagene har hun sovet 3 og 3 timer, om det har vært så lenge en gang. Så våkner hun og spiser, spiser og spiser.

Så da blir det store spørsmålet. Kan det være at siden jeg er sliten har jeg fått mindre melk? Og at hun samtidig egentlig skulle ha økedøgn/fikk behov for mer mat? Og pga vaksinen ble ekstra urolig, og at eplene ikke hjalp?

Hjelp.

Trenger hun grøt?

4 mnd gammel i morgen, tiden flyr. Men siden jeg hele tiden har hatt så mye melk trodde jeg, og håpte jeg at jeg kunne fullamme til minimum 5 mnd. Men nå ble jeg plutselig så usikker. Jeg har ingen konklusjon så dette er så langt det blir. Men avslutter med noen bilder av Nora første gangen hun spiste. Avocado stod på menyen.

Wæææææ!


Jeg tror jeg spyr


Mamma, hva er det du gjør mot meg?

2 kommentarer:

  1. Skal ikke kommentere det at Mali er urolig, for jeg leste at lengre opp at det hadde bedret seg ;)

    Men for noen herlige bilder av Nora (ekkelt sagt kanskje siden ungen tydeligvis har det fælt, men...) hehe! Fikk litt Deja Vu fra første gang Lea fikk grøt, bare at hun i tillegg til å brekke seg begynte å HYLskrike!

    Når det kommer til ordenssans så er vi ganske like... Jeg rydder også i oppvaskmaskinen etter at Kent har satt inn. Jeg retter på klessnora om han har hengt opp klær... Jeg har mitt eget system på hvilke klær som kan vaskes sammen...
    Jeg er uhelbredelig ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg lot kanskje være å skrive om klær. Magnus har klesforbud og får ikke komme nærme vaskemaskinen. Likevel er det av og til han sniker seg til å sette på en vask :O!
    Henge opp får han lov til da, men jeg må nok bort å rette litt på forskjellig ja. Må jo henge riktig så det er greit for meg når jeg skal ta det ned og legge det i system. Vrengte klær f.eks? Det har da ingenting på en klessnor å gjøre! Samme med vrengte sokker osv. Nei her henges det etter hvem som eier det, og det henges med riktig side ut ja! (Kokooo :P)

    SvarSlett