lørdag 19. september 2009

Slanking

Eller hva skal man kalle det. Det sies jo at man ikke skal slanke seg når man ammer, men la oss heller kalle det et velbalansert kosthold for ordens skyld. Jeg er nemlig helt overbevist om at det er mye sunnere for Mali at jeg spiser på den måten jeg planlegger enn sånn som jeg gjør nå. Nå spiser jeg sjeldent, og store måltider. Noe som fører til at jeg enten er stappmett, ihjelsulten eller svimmel fordi det er alt for lenge siden jeg har spist. Jeg glemmer det rett og slett. Når noe skjer hele tiden så kommer jeg ikke på det. Før på kvelden, da trykker jeg i meg i haugevis, noe som selvfølgelig ikke er bra.

Så vekten har stått bom fast lenge på alt for mange kilo. Denne uken har jeg gått masse tur og ikke spist godteri. Resultatet? Opp nesten 2 kg i vekt. Jeg tror kroppen er helt i villrede og hamstrer alt som kommer inn.

Så planen er altså: Følge Grete Roede diett, bare gå opp en meny siden jeg ammer. + registrere hva jeg spiser på www.vektklubben.no
Da må jeg plutselig spise mye oftere, og til sammen mer. Bare at nå sørger jeg for å få i meg de riktige tingene, ofte nok, og i passende mengder. Håper det funker!

Bekkenet skrangler og ryggen verker, så trening vet jeg ikke helt hvordan det går med. Må se an litt ut uken. Skal hvertfall på en time i morgen så kan jeg kjenne litt hvordan det blir etter det. Har jo lyst å trille masse tur, men sånn som det er nå så må jeg sikkert ta det med ro. Våkner på natten igjen av at det verker, og sånn har ikke det vært siden starten på graviditeten da jeg fikk bekkenløsning.

Skal oppdatere om hvordan det går her, så kanskje jeg får litt motivasjon. La oss kalle begynnelsen "startvekt" så får vi se hvordan det går:)

(Må legge til at dette bare er et illustrasjonsbilde og ikke min egentlige vekt.)

Angående grøt, soving og sånt i tidligere innlegg

I natt spiste Mali like ofte som natten før, men på morgenen virket det som hun begynte å bli fornøyd, og tar bare et bryst igjen. Enda bedre er det at når hun våknet fra 30 min luren sin nettopp så var jeg raskt på pletten å vugget, så nå sover hun igjen! Håper håper håper ting er på vei tilbake til normalen igjen og at det bare har vært kraftig økning på gang:)

6 kommentarer:

  1. Jeg gjør det samme som deg. Meny 2, altså 1600 kalorier og trener i overkant av 10 poeng per. uke. Resultat? Opp 500 gram siden forrige uke. Siste måneden, ned 1,5 kilo. Ikke særlig å skryte av. Jeg tror det er noe galt med meg.

    SvarSlett
  2. Fælt å si, men det var igrunn godt å høre at det er noe galt med flere enn bare meg.

    Man skal vel tenke på sikt, sukk. Men vil jo helst se at ting går i riktig retning da om ikke annet.

    SvarSlett
  3. Det er så kjedelig når vekta ikke går nedover altså, og enda verre når den går opp!

    Krysser fingrene for at du raser ned i vekt med det nye opplegget, heier på deg!!

    SvarSlett
  4. Anbefaler chili con carne oppskrifta til Grete Rode forresten.

    SvarSlett
  5. Jeg heier på deg jeg også!!
    Jeg skulle gjerne ha strammet opp litt jeg da, men det er jo såå vanskelig å komme seg på treningssenteret..

    SvarSlett
  6. Jeg vil jo gjerne på treningssenteret jeg da, men sliter med å komme unna her hjemme pga jobbvaktene til Magnus.

    SvarSlett