mandag 14. september 2009

Så det største av alt, BARNEHAGEN.

Nora begynte i barnehagen den 1.september, og jeg tror igrunn det var jeg som var mest spent. Jeg var helt uvel og hadde sommerfugler i magen på veien bort. Magnus syns som vanlig at jeg var tussete, men det er stort å skulle slippe taket skikkelig for første gang. Både for store og små.

Dag 1
Både jeg, Magnus og Mali var med på barnehagen første dagen.
Vi måtte ta bussen for å komme dit
Lunch sammen med de andre barna

Sliten jente som sovnet på mammas rygg på veien hjem.


Dag 3
Prøvde å være litt alene, men det gikk ikke så bra. Var fryktelig trist og gråt mye når vi var borte.
Men når mamma kom tilbake var det greit å leke litt likevel.

Helt utslitt på veien hjem. Fikk ikke til å sove i barnehagen, så sluknet utmattet så snart hun kom i meitaien.


Dag 4
Ble hjemmedag. Hun var slapp og ville bare sitte i fanget da hun våknet. Siden hun snørret og virket generelt litt pjusk valgte vi bare å ta en hjemmedag.

Sjekk store lillesøstra mi.



Dag 5
Så var det mandag, og vi prøvde på nytt. Trakk pusten og samlet all positivitet vi kunne:)

I heisen på vei ned, rotta, smokken og matpakken i sekken.

Lillesøster

Jentene leker

Et lite trekløver har funnet hverandre


Varm i trøya, nå ville hun plutselig ikke hjem lenger.


Siden har det bare gått bedre og bedre for hver dag. Hun gråter når jeg drar, men nå er det ikke fullst så trist som i starten, og det går raskt over. I dag sov hun der for første gang, og var der alene helt fra 10.30 til 15. Utrolig fint at hun ser ut til å trives der nå. Hun vil ikke hjem, og sier JA! når vi spør om hun vil dra til barnehagen. "Barnna" sier hun. Vil leke med barna.

Gleder meg til en spennende tid fremover:) Morsomt å se henne få venner og rart å ikke skulle være så mye sammen som vi er vant til, men jeg er helt sikker på at det er kjempebra for begge to. Søte lille store Nora jenta mi.

3 kommentarer:

  1. Store, flinke Nora! Kjenner meg så igjen i det du skriver om å slippe taket og ha barna i bhg! Minste barnet i bhg til Mathea er 8 mnd og ser omtrent like stor ut som Sofie (ok, hun er nokså stor for alderen, da, men likevel)! Har veldig lyst til å ha tvillingene hjemme lenger enn et år! Synes liksom det er greit at de kan gå og gjøre seg litt forstått før de slippes ut i den store verden...

    Veldig koselig å lese oppdateringene på bloggen, forresten! Ser ut som om dere har hatt en fin tur! Så nydelig Mali er. Man ser virkelig at de har vokst når man sammenligner med nyfødte. Da er det litt uvirkelig at de har vært så små.

    SvarSlett
  2. Kjempefine barnehagebilder! Det er godt å høre at hun trives bedre nå også. Snart blir hun vel som Alma og umulig å få med seg hjem :)

    SvarSlett
  3. Hmm.. Jeg trodde jeg hadde kommentert her jeg. Veldig gøy å lese oppdatering fra ferie og barnehagestart! Og så fint at det går så mye bedre nå :D
    Masse fine bilder av de nydelige jentene dine!

    SvarSlett