lørdag 19. september 2009

Nøstebarn

Katalogen er kommet, og jeg kan ikke annet enn å si at jeg er fullstendig forelsket.

Her er det vi har fra før:

Body med ståkrage i lilla/grå m/lyng i str 68/74. (Mali)

Kjole i ullfrottè, lilla str 86/92 (Nora)

Lue i fargen natur str 50/56 (Mali)

Bukse i ullfrottè uten bein, lilla str 74 (Mali)

Body i fargene natur og Cerise. Cerise str 56/62 og 68/74, natur 56/62 og 68/74 (Mali)

Ullribbukse, lilla/grå/cerise str 86/92 (Nora)

Ull/silke bukse i fargen Cerise str 62/68 (Mali)

Soveskinn natur str Xl (Mali) og 2 stk av teppet på bildet.

Strømpebukse natur str 56/62 (Mali)

Body kort erm i fargene natur og en i Cerisestripet str 56/62 (Mali)

Jakke m/hette i fargen Cerise str 62/68 (Mali)

Tights lilla/grå str 104 (Nora)


Nøstebarnklær er fantastiske, og de fortjener rett og slett et eget innlegg. De er dyre og kanskje litt mer arbeid å vaske enn andre klær. Men min erfaring er at str varer mye lengre enn andre klær og kvaliteten er helt utrolig. Noen av bodyene ble kjøpt til Nora, og vi trengte bare to str for at de skulle holde hele det første året. I tillegg er de brukt enormt mye, og ser akkurat like fine ut som da vi kjøpte de. Nå er minste str brukt i først 4 mnd av Nora, så 4 mnd av Mali og de er fortsatt akkurat like fine.
Det er ingen klær vi bruker så mye som disse. Perfekt både til sommer og vinter.
Nei dette er ingen reklame, men klærne er så fantastiske at dere rett og slett fortjener å bli opplyst om det:)

Vaskingen har heller ikke vært noe problem. Flekker på ull er jo en kjip ting selvfølgelig, men er man rask å tar flekken med en gang, eller vasker med gallesåpe fra chlas olson så er det ingen problem.
Mange av plaggene er merket med at de skal håndvaskes, men så lenge man tar de på ullprogram 30 grader og stiller sentrifugen på det laveste er min erfaring at det funker kjempefint. Eneste jeg ikke ville vasket på den måten er det som er i ullfrottè, men vet igrunn ikke hvorfor.

Mine favoritter er: Ullribbuksen, jakken med hette, ullfrottebuksen, body med ståkrage og ull/silke buksen. Egentlig liker jeg alt, så angrer på at jeg begynte med dette.

Jeg gjør heller sånn: Det jeg liker minst er strømpebuksen, syns fasongen er rar. Så er det ullfrottèkjolen. Den liker jeg jo igrunn godt, men jeg ville ikke kalt det en kjole, mer en tunika.


Så kommer snart et innlegg med ønskeliste fra nøstebarn, kommer jo snart en bursdag:)

4 kommentarer:

  1. Æsj.. Nå hadde jeg skrevet en lang kommentar også fikk jeg feilmelding da jeg skulle poste den :P

    Det jeg skulle si var at jeg er helt enig med deg i at Nøstebarn er fantastisk. Felix fikk nettopp en ullribbukse og to ull/silke luer. Oliver bruker nå sin ullribbukse på 3. året, og om den ikke passer neste år, begynner Felix bare å bruke den istedet. Den er også like fin som da den var ny. Er det rart vi er forelsket kanskje?? ;)

    SvarSlett
  2. Enig! Dessuten har de overlevd ullprogrammet i vaskemaskin, selv om det står at man ikke skal bruke det, så jeg er solgt. Men i år har jeg kjøpt litt billigere ull og krysser fingrene for litt fra Nøstebarn i bursdags- og julepresang.

    Synes forresten ikke gallesåpe hjelper på alle flekker. Mitt beste ulltips er å kjøpe farget ull, så synes ikke flekkene så godt.

    SvarSlett
  3. Har akkurat sendt en bestilling til Nøstebarn og gleder meg til pakke i posten! Har en del etter Mathea som tvillingene kan bruke, men trenger jo to kjoler, sparkebuker, ullfleecedress osv. nå. Heldigvis bor vi ikke i gåavstand dit lenger. Da hadde jeg brukt alt for mye penger! Jeg er derimot ikke like fornøyd med kvaliteten når barna går i barnehagen. Der får klærne hard medfart og det har blitt mye slitasje og hull ved knappene på bodyene og ullfrottebuksene. Mistenker at de ikke er så forsiktige ved bleieskift... Hver gang det har skjedd (for det har faktisk vært noen ganger), har jeg tatt med plaggene i butikken og fått nye. For de skal visst tåle å være i barnehagen også. Så servicen er super!!

    SvarSlett